فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۳۶۴۸۲

پیش بینی بدبینانه از رکود در آمریکا و تاثیر آن بر رمز ارزها

پیش بینی بدبینانه از رکود در آمریکا و تاثیر آن بر رمز ارزها

یکی از استراتژیست‌های ارشد بلومبرگ، پیش‌بینی جدید خود درباره وضعیت اقتصادی آمریکا در ادامه سال جاری و تاثیر آن بر قیمت رمز ارزها را مطرح کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مایک مک‌کلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ در توییت اخیر خود اعلام کرد: رمز ارزها که غالبا به‌عنوان دارایی‌هایی با نوسانات بالا شناخته می‌شوند، می‌توانند در زمان وقوع رکود، با ریسک بالایی مواجه شوند.

آغاز رکود و تاثیرگذاری منفی بر رمز ارزها

با وجود اینکه نگرانی‌ها پیرامون بیت‌کوین کمتر از دیگر رمز ارزها است، مایک مک‌کلون پیش‌بینی می‌کند که ایالات متحده آمریکا تا پایان سال جاری میلادی، وارد رکود اقتصادی خواهد شد. راه‌حل بانک مرکزی برای این رکود قریب‌الوقوع، تزریق نقدینگی بیشتر به سیستم خواهد بود. این سیاست اغلب باعث ایجاد چالش‌های جدیدی برای دارایی‌های پر ریسک و همچنین منجر به نرخ‌های بهره پایین‌تر خواهد شد.

تحلیلگر بلومبرگ همچنین پیش‌بینی می‌کند که با رخ دادن رویدادهای مذکور، سهام‌هایی که توانسته‌اند به سطح قیمتی مناسبی بازگردند نیز به‌صورت منفی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. اساس این پیش‌بینی، رابطه تاریخی بین نقدینگی و دارایی‌های ریسکی است. گفتنی است، در 6 ماهه اول سال 2023 میلادی نیز نقدینگی منفی به وضوح دیده می‌شود. وی باور دارد که همه مشاهدات مذکور می‌تواند نشانه آغاز رکودی بلندمدت باشد که بر قیمت رمز ارزها و بازار سهام تاثیر منفی بگذارد.

مقایسه بیت کوین و طلا

این استراتژیست همچنین به مقایسه بیت کوین که به عنوان طلای دیجیتال شناخته می‌شود و قیمت انس جهانی طلا در بحران مالی 2008 نیز پرداخته است. وی با اشاره به کاهش 30 درصدی قیمت طلا در آن سال، مطرح می‌کند که بیت کوین نیز می‌تواند در نیمه دوم سال جاری میلادی، دچار چنین سقوطی شود.

با تمام پیش‌بینی‌های انجام شده، تشخیص دقیق روند قیمتی بیت کوین با توجه به شاخص‌های اقتصادی غیرممکن است چرا که بیت کوین نشان داده است، در زمان بحران‌های اقتصادی، توان تاب‌آوری دارد. این مسئله در دوران شیوع کووید-19 نیز دیده شد و بیت کوین را به سطوح بالای تاریخی در آن دوران رساند. با وجود هشدارهایی درباره ریسکی بودن این نوع دارایی، سرمایه‌گذارانی که دوستدار ریسک هستند، با کاهش قیمت بیت کوین اقدام به ورود و سرمایه‌گذاری در این به اصطلاح طلای دیجیتال می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.