کد مطلب: ۸۳۶۷۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افشای دارایی‌های رمز ارزی در کره جنوبی الزامی شد

افشای دارایی‌های رمز ارزی در کره جنوبی الزامی شد

شرکت‌های کره جنوبی که دارایی رمز ارزی دارند یا این نوع دارایی را صادر می‌کنند، از سال آینده ملزم خواهند بود اطلاعات مربوط به تراکنش‌های خود را به رگولاتورهای مالی اعلام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمیسیون خدمات مالی (FSC) کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد که شرکت‌های داخلی که با رمز ارزها تعامل دارند، باید طبق قوانین جدید حسابداری که از ژانویه 2024 اجرایی می‌شوند، اطلاعات کاملی را ارائه کنند.

شرکت‌ها باید اطلاعاتی درباره تعداد و ویژگی‌های رمز ارزهای خود را افشا کنند. شرکت‌های کره جنوبی همچنین باید مدل‌های کسب وکار و سیاست‌های حسابداری داخلی خود را که برای فروش رمز ارزها و سودهای مرتبط با آن وضع شده‌اند، آشکار کنند.

رگولاتورهای کره جنوبی با قوانین جدید به دنبال شفافیت هستند

به گفته FSC، دولت قصد دارد شفافیت حسابداری در معاملات دارایی‌های دیجیتال را با الزام شرکت‌های داخلی به افشای اطلاعات دقیق در مورد دارایی‌های دیجیتالی خود، پس از تصویب قانون دارایی‌های مجازی در مجلس در 30 ژوئن، افزایش دهد.

رگولاتور مالی همچنین تأیید کرد که هیئت استانداردهای حسابداری کره پیش نویس قوانین را هفته گذشته در هفتم جولای بررسی و تصویب کرد. مقامات بر این باورند که قوانین جدید حسابداری با بهبود شفافیت در بازار ارز دیجیتال از سرمایه‌گذاران محافظت می‌کند.

گفتنی است، کره جنوبی بخش بزرگی از کاربران رمز ارز را به خود اختصاص داده است. وون کره پس از دلار آمریکا و ین ژاپن در پایان سال 2022 بیشترین استفاده را در معاملات بیت کوین داشته است.

قوانین جدید حسابداری مطابق با قانونی است که ماه گذشته برای محافظت از سرمایه‌گذاران رمز ارز تصویب شد. قانون جدید که شامل 19 صورت حساب مربوط به رمزنگاری است، به SFC و بانک مرکزی کره جنوبی اجازه می‌دهد تا بر شرکت‌های رمز ارزی نظارت کنند. همچنین به مقامات این حق داده می‌شود که در صورت نقض قوانین، مجازات‌هایی را علیه شرکت‌های رمز ارزی اعمال کنند.

قوانین کارکنان FSC درباره رمز ارزها

همانطور که قبلاً گزارش شد، تنظیم کننده مالی کره جنوبی FSC از کارمندان خود خواسته است که دارایی‌های رمز ارزی خود را پس از متهم شدن یک نماینده مجلس به فروش توکن‌های خود قبل از اجرای مقررات جدید مرتبط با رمزنگاری، اعلام کنند.

رگولاتور مالی اعلام کرد که قوانین نظارتی کارمندان را به‌روزرسانی کرده است و کارکنانی که با دارایی‌های مجازی کار می‌کنند از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال با استفاده از اطلاعات افشا نشده‌ای که در حین انجام وظایف خود کسب کرده‌اند، منع می‌کند.

کره جنوبی اولین کشوری نیست که قانونی را وضع می‌کند که مقامات دولتی را ملزم به افشای دارایی‌های دیجیتالی می‌کند. پیش از این، اوکراین قانون مشابهی را معرفی کرد که نمایندگان مجلس را ملزم می‌کرد تا دارایی‌های رمزنگاری خود را اعلام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.