خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۸۶۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دستگیری پدر و پسر به جرم کلاهبرداری ۱۰ میلیون دلاری رمز ارزی

دستگیری پدر و پسر به جرم کلاهبرداری 10 میلیون دلاری رمز ارزی

پدر و پسری آمریکایی به‌نام برندن و هیو آستین، موفق به سرقت 10 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران به‌شکل رمز ارز در طی پنج سال شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام مقامات ایالات متحده آمریکا در روز چهارشنبه، شخصی به نام برندن آستین و پدرش هیو آستین به جرم اجرای طرح بزرگ کلاهبرداری رمز ارزی و سرقت بیش از 10 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران، دستگیر شده‌اند.

وعده سودهای نجومی و کلاهبرداری رمز ارزی

ماموران فدرال ایالات متحده آمریکا، پسری 27 ساله به نام برندن آستین را در آپریل سال جاری و پدرش را در پنجم جولای بازداشت کرده‌اند. این پدر و پسر با فریب سرمایه‌گذاران و وعده سودهای بالا، اقدام به کلاهبرداری از این افراد کرده‌اند. این خانواده سرمایه‌گذاران را متقاعد به خرید رمز ارز از طریق آنها بین سال‌های 2018 تا 2022 کرده است. با وجود وعده سود به سرمایه‌گذاران، این پدر و پسر تمام مبالغ سرمایه‌گذاران را برای مصرف شخصی خود خرج کرده‌اند.

این دو کلاهبردار مبالغ اندکی را به‌عنوان سود به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کردند تا آنها را راضی نگه دارند و به آنها تضمین می‌کردند که دارایی آنها در مکانی امن سرمایه‌گذاری شده است و در حال رشد است. در واقع، آنها به‌سرعت با این مبالغ،‌ برای خود رمزارز خریداری می‌کردند و با فروش رمزارزها،‌مبالغ را به‌صورت نقد به حساب بانکی خود منتقل می‌کردند.

پدر و پسر با مبالغ چه کردند؟

این پدر و پسر با مبالغ جمع‌آوری شده، در هتل‌های گران‌قیمت برای خود اتاق رزرو می‌کردند و ماشین‌های لوکس خریداری می‌کردند. این دو همچنین برای دوستان خود مبالغی را به‌صورت هدیه با انتقال الکترونیکی ارسال می‌کردند. برای مثال، هیو آستین مبلغ 10 هزار دلار را به همین شکل برای پدر خود ارسال کرده است. برندن نیز مبلغ 50 هزار دلار را به حساب همسر خود منتقل کرده است.

برندن و هیو با برنامه‌ریزی سفرهای لوکس به نیویورک، میامی و اروپا، سرمایه‌گذاران احتمالی را به این سفرها را دعوت می‌کردند و نقشه کلاهبرداری خود از این افراد را پیاده می‌کردند. سرمایه‌گذاران مبالغ مختلفی را نزد این خانواده سرمایه‌گذاری کرده‌اند و برخی از آنها مبالغ 500 هزار دلاری را در این کلاهبرداری از دست داده‌اند.

حکم کلاهبرداران رمز ارزی

احتمال می‌رود که این پدر و پسر به حدود 20 سال زندان به جرم پولشویی و کلاهبرداری رمز ارزی محکوم شوند، با این وجود هنوز مشخص نیست که پدر 60 ساله نیز حکم مشابه پسر خود دریافت خواهد کرد یا خیر. حکم دقیق برندن در ششم سپتامبر مشخص خواهد شد. برندن همچنین محکوم به پرداخت جریمه 3.4 میلیون دلاری و غرامت دو میلیون دلاری شده است. خودروی جگوار E-Pace P250 مدل سال 2022 برندن که ارزش حدود 60 هزار دلاری دارد نیز توسط ماموران فدرال ضبط شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.