فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۳۹۱۵۹

دیدگاه مدیر ارشد امنیت اطلاعات پالی‌گان چیست؟

ریسک فراموشی کلید خصوصی کیف پول رمز ارزی بیشتر است یا مزایای آن؟

ریسک فراموشی کلید خصوصی کیف پول رمز ارزی بیشتر است یا مزایای آن؟

مودیت گوپتا به بررسی مشکلات فراموشی کلید خصوصی و عبارت بازیابی در فضای رمز ارزی در کنفرانس جدید اجتماعی اتریوم در پاریس پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه کلیدهای خصوصی (Private Key) و عبارات بازیابی یادآور (mnemonic keys) مزایای زیادی را از لحاظ امنیتی برای کاربر به‌همراه دارد، اما این پروتکل‌های امنیتی در عمل مشکلات زیادی را ایجاد کرده‌اند. مودیت گوپتا (Mudit Gupta)، مدیر ارشد امنیت اطلاعات در پالی‌گان به‌تازگی به این سوال پاسخ داده است که مزایای این ابزارهای امنیتی رمز ارزی بیشتر است و یا چالش‌ها و مشکلات ایجاد شده ناشی از فراموشی آنها.

گپ تئوریک و عملی امنیت کیف‌پول رمز ارزی

مودیت گوپتا در کنفرانس اجتماعی اتریوم پاریس در هفدم جولای درباره گپ موجود در ابزارهای امنیتی دنیای بلاکچین و رمز ارز در تئوری و واقعیت صحبت کرد. مدیر ارشد امنیت اطلاعات پالی‌گان اظهار کرد که از لحاظ تئوری، دنیای رمز ارز با سرعت در حال پیشرفت در بحث امنیت است، در عمل اما، اقدامات زیادی لازم است که به سطح مذکور تئوری نزدیک شد.

وی با اشاره به سختی در نگهداری امن از کلید خصوصی و تغییر آن در صورت لو رفتن گفت: عبارت یادآور، یکبار مصرف است. شما آن را یکبار در اختیار دارید و اگر عبارت لو برود، راه برگشتی برای شما وجود نخواهد داشت. از این لحاظ، نگهداری امن عبارت بازیابی یا کلید خصوصی بسیار سخت‌تر و مشکل‌زا است.

ضرر میلیارد دلاری به‌دلیل فراموشی عبارت امنیتی

بر اساس اعلام این مدیر امنیت اطلاعات، کاربران تاکنون میلیاردها دلار از دارایی‌های رمز ارزی و دیجیتال خود را به‌دلیل گم کردن و یا از دست دادن عبارت بازیابی کیف‌پول خود، از دست داده‌اند. وی اشاره کرد که در حال حاضر، میلیاردها دلار از دارایی‌‌های کاربران در کیف‌پول‌هایی که پروتکل‌های امنیتی را به‌درستی رعایت نمی‌کنند، تحت ریسک بالا قرار دارد.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که کلیدهای خصوصی در تئوری، دارای 100 درصد امنیت هستند و اگر کسی از کلید خصوصی کاربر اطلاع نداشته باشد، نمی‌تواند به دارایی وی دسترسی پیدا کند. با این وجود، در عمل این مسئله همیشه صادق نیست. در صورت فوت فرد، خانواده وی برای دسترسی به دارایی‌ها با چالش مواجه خواهند شد. مشکل چرخش کلید نیز پیش‌روی کاربران در صورت لو رفتن کلید خصوصی وجود دارد.

برای مطالعه گزارش‌های ارز دیجیتال، به صفحه اختصاصی ارز دیجیتال در وبسایت تجارت‌نیوز مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.