فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۴۴۳

فعالیت این کارت های بازرگانی تعلیق شده برای واردات بلامانع است

فعالیت این کارت های بازرگانی تعلیق شده برای واردات بلامانع است

طبق بخشنامه جدید سازمان توسعه تجارت ایران، کارت‌های بازرگانی که به دلیل عدم رفع تعهد ارزی تعلیق شده بودند، با رعایت شرایط و مقررات جدید، می‌توانند در بخش واردات به فعالیت خود اقدام کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس بخشنامه جدید این سازمان می‌توان گفت، از این پس کارت‌های بازرگانی که به دلیل عدم رفع تعهد ارزی تعلیق شده‌اند، صرفا در بخش صادرات اجازه فعالیت نخواهند داشت و فعالیت آنها در بخش واردات بلامانع خواهد بود. 

تعلیق کارت‌های بازرگانی به دلیل عدم رفع تعهد ارزی، یکی از چالش‌های مهم در حوزه تجارت خارجی ایران است. این اقدام، معمولاً به عنوان ابزاری برای کنترل جریان ارز و تشویق صادرکنندگان به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور به کار می‌رود. این اقدام اگرچه می‌تواند ابزاری موثر برای کنترل جریان ارز باشد، اما در صورت عدم مدیریت صحیح، می‌تواند پیامدهای منفی برای اقتصاد کشور داشته باشد. برای رفع این مشکل، نیاز به اتخاذ سیاست‌های جامع و هماهنگ در سطح کلان است. 

با این شرایط طبق اعلام کنفدراسیون صادرات ایران، گمرک با تکمیل سامانه‌های خود، امکان تعلیق بخش صادرات کارت‌های بازرگانی را به وجود آورده و فعالان اقتصادی امکان استفاده از کارت بازرگانی خود در بخش واردات را به منظور رفع تعهد ارزی خواهند داشت. 

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.