خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۱۵۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گسترش کاربرد یوان دیجیتال / از خرید بلیت تا پرداخت عوارض اتوبان

گسترش کاربرد یوان دیجیتال / از خرید بلیت تا پرداخت عوارض اتوبان

کشور چین تصمیم به فعال کردن قابلیت پرداخت هزینه بلیت هواپیمایی از طریق یوان دیجیتال کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چین توانسته مرحله آزمایشی طرح رمزارز ملی خود با نام یوان دیجیتال را یک مرحله فراتر پیش ببرد. در جدیدترین پیشرفت این پروژه، امکان استفاده از یوان دیجیتال برای خرید کاربران در خطوط هواپیمایی این کشور فراهم شده است و مسافران چینی از این پس می‌توانند از کاربرد جدید این رمزارز ملی استفاده کنند. قرار است کاربردهای جدیدی از این رمزارز ملی در صنایع متفاوت توسعه یابد.

یی گانگ، رئیس بانک خلق چین پر سخنرانی در هفته گذشته خود، اعلام کرده است که حجم تراکنش‌های رمزارز بانک مرکزی این کشور، در پایان ماه ژوئن به ۱.۸ تریلیون یوان (۲۵۰ میلیارد دلار) رسیده است.

پرداخت هزینه بلیت هواپیما با یوان دیجیتال

در همین رابطه، همکاری جدید بین بانک بازرگانی چین و اداره هواپیمایی کشوری، امکان پرداخت‌ها به‌کمک رمزارز ملی را برای تاجران این کشور و افرادی که در سیستم حمل و نقل هوایی این کشور مشغول به کار هستند، فراهم کرده است.

این افراد می‌توانند به‌کمک پلتفرم جدیدی که در تاریخ هجدهم جولای معرفی شده است، از قابلیت جدید یوان دیجیتال استفاده کنند. مسافران عادی نیز به‌زودی امکان دسترسی به این سرویس جدید را خواهند داشت. بر اساس گزارش خبرگزاری هواپیمایی این کشور، یک شرکت مسافرتی در شهر سوجو از این پلتفرم برای خرید بلیت هواپیما برای مشتریان خود استفاده کرده است.

توسعه استفاده از رمزارز ملی در سیستم حمل و نقل

سیستم ریلی، قطارهای سبک شهری و مترو، همگی بخشی در مرحله آزمایشی این رمزارز ملی قرار گرفته‌اند. در این سطح از برنامه آزمایشی، سیستمی برای خرید بلیط این وسائل حمل و نقل عمومی با یوان دیجیتال در نظر گرفته شده است. آن هم بدون نیاز به اتصال اینترنت.

سیستم اتوبوس‌های شهری نیز در این مرحله، به امکان پرداخت با ایوان دیجیتال مجهز شده‌اند. همچنین در سال جاری، برخی از عوارضی‌ اتوبان‌های این کشور،‌ پرداخت مبلغ عوارضی توسط یوان دیجیتال را فعال کرده‌ند.

با توسعه قابلیت پرداخت با یوان دیجیتال، بیش از 36 میلیون کیف‌پول یوان دیجیتال در شهر شنزن توسط شهروندان افتتاح شده. از ابتدای سال جاری میلادی نیز، حدود هفت میلیون ‌کیف‌پول جدید توسط شهروندان این شهر افتتاح شده است. طرح آزمایشی رمزارز ملی این کشور در حال حاضر در 23 شهر و 15 استان کشور در حال اجرا است. بر اساس اعلام مسئولان این کشور، هدف از اجرای طرح آزمایشی، ایجاد اطمینان درباره عملکرد و تسهیل استفاده از این رمزارز ملی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.