خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۴۷۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حجم کمک‌های مالی از طریق ارز دیجیتال به اوکراین چقدر است؟

حجم کمک‌های مالی از طریق ارز دیجیتال به اوکراین چقدر است؟

گزارش جدید شرکت تحقیقاتی کریستال نشان می‌دهد که کشور اوکراین موفق به جذب 225 میلیون دلار به شکل ارز دیجیتال در بازه جنگ با روسیه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت تحقیقاتی بلاکچین کریستال، گزارش جدیدی را در بیستم جولای منتشر کرده و آمار به‌روزشده‌ای را درباره حجم کمک‌های مالی که در قالب ارز دیجیتال به اوکراین شده است، ارائه کرده.

کمک‌های مالی 225 میلیون دلاری با ارز دیجیتال

بر اساس گزارش جدید کریستال بلاکچین ، کشور اوکراین موفق به جمع‌آوری بیش از 225 میلیون دلار کمک مالی خیرخواهانه به شکل ارز دیجیتال از زمان آغاز جنگ با روسیه شده است. مقامات این کشور جهت خرید لوازم پزشکی، ابزارآلات و مهمات جنگی از این مبالغ استفاده کرده‌اند. بخش عظیم کمک‌های مالی مذکور در اوایل و اواسط سال 2022 اهدا شده و حجم کمک‌ها در اواخر این سال و سال جاری میلادی، روند کاهشی داشته است. از ماه می سال جاری تاکنون، اوکراین حدود 10 میلیون دلار کمک مالی از طریق ارز دیجیتال دریافت کرده است.

روند کمک‌های رمزارزی

در ماه مارچ سال 2022 میلادی، بیش از 100 میلیون دلار کمک‌های ارز دیجیتال به‌ثبت رسیده است که بالاترین میزان در طول جنگ بوده است. در ماه ابتدایی جنگ نیز، بیش از 30 میلیون دلار به‌‌شکل ارزهای دیجیتال به دولت و موسسات اوکراین ارسال شد. بر اساس اعلام شرکت کریستال، حدود 83 میلیون دلار از کمک‌های مالی به‌شکل تتر ارسال شده است. در رتبه‌های بعدی، 79 میلیون دلار به شکل اتر و 41 میلیون دلار نیز به‌شکل بیت‌کوین اهدا شده است.

اوکراین و ارز دیجیتال

میزان کمک‌های خیرخواهانه به روسیه در برابر کمک‌های اهدایی به اوکراین بسیار ناچیز بوده است. بر اساس گزارش شرکت Elliptic در مارچ سال جاری، مجموع کمک‌های مالی به‌شکل ارز دیجیتال به کشور روسیه حدود پنج میلیون دلار تخمین زده شده است. با این وجود، شرکت کریستال اظهار کرده است، که حجم کمک‌ها به روسیه تنها حدود دو میلیون دلار بوده است.

اوکراین و ارز دیجیتال

چه کسانی از اوکراین حمایت کردند؟

با حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از نهادهای اکوسیستم فضای ارز دیجیتال، کمک‌های مالی خود را روانه اوکراین کردند. برای مثال، صرافی بزرگ بایننس در پایان فوریه 2022، حدود 10 میلیون دلار کمک نقدی به شکل ارزهای دیجیتال به موسسه یونیسف و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای کمک به جنگ‌زده‌های اوکراینی اهدا کرده است.

گوین وود، هم‌بنیان‌گذار پولکادات نیز مبلغ پنج میلیون دلار پولکادات (DOT) را به این کشور اهدا کرده است. در ضمن، کمک نقدی بنیان‌گذار شبکه ترون معادل 200 هزار تتر بوده است. با وجود اینکه ویتالیک بوترین، خالق شبکه اتریوم خود متولد کشور روسیه است، اما حدود پنج میلیون دلار به شکل اتر را به اوکراین ارسال کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.