کد مطلب: ۸۵۲۰۷۷

کمیسیون بورس اعلام نتیجه درخواست ETF اسپات آرک اینوست را به تعویق انداخت

کمیسیون بورس اعلام نتیجه درخواست ETF اسپات آرک اینوست را به تعویق انداخت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام نتیجه درخواست مشترک راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین دو شرکت توئنی‌وان‌شرز (21Shares) و آرک اینوست (ARK Invest) را به تعویق انداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در واکنش به درخواست مشترک راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین دو شرکت توئنی‌وان‌شرز (21Shares) و آرک اینوست (ARK Invest) ، کمیسیون بورس خواستار نظر عموم شده است و از مردم می‌خواهد دیدگاه خود در مورد این برنامه ETF را به SEC اعلام کنند. این فرایندی استاندارد است که تصمیم‌گیری نهایی را تا چند هفته به تاخیر می‌اندازد. در مجموع، کمیسیون بورس حداکثر ۲۴۰ روز فرصت دارد تا تصمیم نهایی خود را اعلام کند. عموم مردم سه هفته فرصت دارند تا نظرات خود را در مورد درخواست شرکت آرک اینوست ارائه کنند و کمیسیون بورس تا پنج هفته بعد به آنها پاسخ خواهد داد.

در متن درخواست این دو شرکت به کمیسیون بورس آمده بود:

در مجموع صرافی طرف قرارداد معتقد است درخواست ما با بخش 6(b)(5) قانون مطابقت دارد و نشان می‌دهد بازار آتی بیت کوین CME، قانون‌گذاری شده است و اندازه بزرگی دارد و نگرانی‌های دستکاری بازار که پیش از این توسط کمیسیون مطرح شده بود، باید تا حد قابل قبولی کاهش یافته باشد و مسائل مربوط به حمایت از سرمایه‌گذاران هم با تشکیل ETF اسپات برطرف خواهد شد.

شرکت آرک اینوست و توئنتی‌ون‌شرز از سال ۲۰۲۱ به دنبال راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین هستند. با این حال، کمیسیون بورس درخواست آنها را به دلیل نگرانی از دستکاری احتمالی بازار و عدم حمایت کافی از سرمایه‌گذاران در ETFهای اسپات بیت کوین رد کرده بود. این دو شرکت اوایل سال جاری درخواست دیگری را به کمیسیون بورس ارسال کردند و در حال حاضر منتظرند SEC نتیجه آن را اعلام کند.

در صورت تایید ETF اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس، سرمایه‌گذاران دسترسی گسترده‌تری به معاملات بیت کوین، بی‌آنکه نیاز باشد آن را خودشان نگه‌داری کنند، خواهند داشت و سرمایه بیشتری به بازار کریپتو جذب خواهد شد.

همانطور که گزارش دادیم، کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل شرکت آرک اینوست (Ark Invest) معتقد است علی‌رغم احتمال تاخیر در اعلام نتیجه‌ها، در نهایت کمیسیون بورس چند درخواست ETF را همزمان تایید خواهد کرد تا یک شرکت مزیت بیشتری نسبت به سایر رقبا نداشته باشد.

وی در این رابطه گفت: از آنجایی که ماهیت بیشتر درخواست‌ها اساسا یکسان است، نحوه عملکرد شرکت‌ها به بازاریابی، ارتباطات و پیام آنها مربوط می‌شود. ما در تلاشیم تا این را القا کنیم که فعالیت‌های ما به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد.

علیرغم این خوش‌بینی‌ها در فضای کریپتو، اسکارت فارنین (Scott Farnin)، مشاور حقوقی شرکت بتر مارکتس (Better Markets) معتقد است کمیسیون بورس در نهایت درخواست‌های ETF اسپات بیت کوین را رد خواهد کرد.

فارنین در این رابطه می‌گوید: بازارهای اسپات بیت کوین سابقه دستکاری حجم معاملات و واش تریدینگ (معاملات شستشو) را دارند، بسیار متمرکزند و به گروه کوچکی از افراد و نهادها متکی‌اند. این ویژگی‌ها یک ETF مبتنی بر بیت کوین را مستعد دستکاری می‌کند و ریسک‌های غیرضروری را برای سرمایه‌گذاران و عموم به همراه دارد. تغییر قوانین پیشنهادی این نگرانی‌ها را به خوبی برطرف نمی‌کند.

منبع: میهن بلاکچین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.