خبر فوری:

کد مطلب: ۸۵۲۳۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چگونه استیبل کوین‌ها باعث افزایش قدرت دلار آمریکا می‌شوند؟

چگونه استیبل کوین‌ها باعث افزایش قدرت دلار آمریکا می‌شوند؟

برایان بروکس در گفتگوی تلویزیونی با شبکه CNBC، به مخالفت با سیاست‌های آمریکا پیرامون استیبل کوین‌ها پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل سابق شعبه آمریکایی بایننس و مدیر سابق دیوان حسابرسی ارزی (OCC) نظر خود درباره بحث پیرامون نظارت بر استیبل کوین‌ها در ایالات متحده آمریکا را در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرده است.

اظهار نظر بروکس درباره استیبل کوین‌ها

در مصاحبه روز جمعه، یازدهم آگوست در شبکه CNBC، برایان بروکس که در حال حاضر یکی از شرکای گروه ولور کپیتال است، حمایت خود را از استیبل کوین‌ها اعلام کرد. به عقیده وی، با تدوین و اجرای چارچوب قانون‌گذاری مناسب برای استیبل کوین‌ها در ایالات متحده آمریکا، قدرت دلار آمریکا در سراسر جهان افزایش خواهد یافت. وی باور دارد که سیاست‌های پیرامون استیبل کوین‌ها باید بر نقش ایالات متحده آمریکا در سیستم مالی جهانی متمرکز باشد و نه بر ارزهای دیجیتال.

در هفته گذشته، شرکت پی‌پل اعلام کرد که قصد عرضه استیبل کوین مختص به خود را دارد. این استیبل کوین که پشتوانه دلاری دارد، اولین استیبل کوینی است که توسط یک موسسه مالی بزرگ در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد.

رابطه تقاضای استیبل کوین و قدرت دلار

استیبل کوین‌ها یکی از انواع ارزهای دیجیتال هستند که قیمت آنها به یکی از ارزهای فیات میخکوب شده است. ارزهای فیات مانند دلار و یا کالاهایی مانند طلا و یا نفت، پشتوانه این دارایی‌های دیجیتال هستند.

بر اساس اظهار نظر بروکس، کشورهایی که دارای تورم بالایی هستند و یا امکان افتتاح حساب دلاری برای آنها وجود ندارد، تقاضای پایداری برای دارایی‌های با پشتوانه مانند استیبل کوین‌ها دارند، چراکه می‌توانند ارزش سرمایه‌گذاری‌های خود را با این دارایی‌ها حفظ کنند.

مدیر سابق دیوان حسابرسی ارزی باور دارد که اگر دولت ایالات متحده آمریکا سیستمی برای نظارت بر ذخایر پشتوانه این دارایی‌های دیجیتال ایجاد کند، شفافیت این دارایی‌ها منجر به افزایش ارزش دلار آمریکا می‌شوند. این سیستم در همه‌گیری بیشتر دلار آمریکا نیز نقش خواهد داشت. به‌عقیده بروکس، تقاضای فعلی برای استیبل کوین‌ها می‌تواند در جهت تجدید ارزش دلار بکار گرفته شود، به‌خصوص اینکه دولت‌ها در تلاش هستند که وابستگی خود به دلار را کاهش دهند.

اما تا زمانی که دولت‌ها با سیاست‌های محدودکننده در تلاش برای متوقف کردن استفاده از استییبل کوین‌ها باشند، مشکلات فعلی ادامه خواهند داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.