کد مطلب: ۸۵۳۵۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین اروپا در بورس آمستردام

عرضه اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین اروپا در بورس آمستردام

صندوق ETF بیت کوین اسپات شرکت جاکوبی، اولین صندوق اروپایی است که از امروز در بورس آمستردام عرضه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت مدیریت دارایی دیجیتال لندن اعلام کرد که محصول جدید سرمایه‌گذاری آن از امروز (پانزدهم آگوست) به‌صورت رسمی وارد بورس یورونکست آمستردام شد. صندوق ETF اسپات بیت کوین شرکت جاکوبی، یک‌ سال دیرتر از زمان تعیین شده در بورس عرضه خواهد شد.

با وجود اینکه مجوز رسمی این صندوق سرمایه‌گذاری در اکتبر 2021 صادر شده است، اما به دلیل رویدادهای ناگوار بازار رمزارزها مانند سقوط اکوسیستم ترا در می 2022، ورشکستگی صرافی بزرگ FTX نوامبر همان سال و نابودی شرکت تری اروز کپیتال، عرضه این صندوق ETF به تعویق افتاد.

جزئیات اولین صندوق ETF بیت کوین اسپات اروپایی

این صندوق، اولین صندوق ETF بیت کوین اروپایی خواهد بود که به علاقه‌مندان این امکان را می‌دهد تا در یک محصول مالی با پشتوانه بیت کوینی سرمایه‌گذاری کنند.این صندوق ETF با نماد BCOIN، توسط کمیسیون مالی گرنزی در اکتبر ۲۰۲۱ تایید شده است و از امروز در بورس آمستردام قابل معامله است.

بر اساس گزارش بلاک ورکس، شرکت دارایی‌های دیجیتال فیدیلیتی، مسئول حضانت این صندوق و شرکت معاملاتی «فلو تریدرز» بازارساز آن خواهد بود. شرکت مدیریت دارایی جاکوبی همچنین اعلام کرده است که این صندوق دوستدار محیط زیست خواهد بود و دارای گواهی انر‌ژی‌های تجدید‌پذیر (REC) است. این گواهی در جهت کاهش آثار زیست محیطی استخراج بیت کوین بکار‌ گرفته‌ خواهد شد.

ETF بیت کوین

منبع: Euronext Amsterdam

نحوه فعالیت صندوق BCOIN

صندوق BCOIN، از شاخص قیمت ترکیبی FT Wilshire بیت کوین استفاده خواهد کرد تا داده‌های متوسط قیمتی بیت کوین را از صرافی مشخص ارز دیجیتال برای این صندوق استخراج کند.

این صندوق اسپات بیت کوین به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا بتوانند در بازار بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند، بدون اینکه به‌صورت مستقیم نیاز به خرید و نگهداری بیت کوین داشته باشند.

عرضه این صندوق، نقطه عطفی برای بازارهای مالی اروپا محسوب می‌شود. این در حالی است که تنظیم‌گران در ایالات متحده آمریکا تاکنون هیچ یک از صندوق‌های مشابه ETF بیت کوین اسپات مانند بلک راک و فیدیلیتی را تایید نکرده‌اند.

بر اساس اخبار جدید، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) تصمیم گرفته است تا نتیجه بررسی صندوق ETF بیت کوین در این کشور را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.