کد مطلب: ۸۵۴۶۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صرافی کوین بیس معاملات تتر را برای کاربران کانادایی متوقف می‌کند؟

صرافی کوین بیس معاملات تتر را برای کاربران کانادایی متوقف می‌کند؟

صرافی کوین بیس، تصمیم خود را مبنی بر توقف معامله استیبل کوین‌های تتر، DAI و RAI برای کاربران کانادایی از تاریخ 31 اوت، اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صرافی کوین بیس چند روز قبل از اعلام این خبر، به طور رسمی شعبه کانادایی خود را راه اندازی کرده بود. در آن زمان، این صرافی طیف کاملی از خدمات را برای کاربران کانادایی، از جمله پشتیبانی از سیستم پرداخت الکترونیکی فوری، معرفی کرد.

توقف معاملات تتر در صرافی کوین بیس

نانا موروگسان، معاون توسعه تجارت بین‌الملل صرافی کوین بیس، اعلام کرد که رویکرد کانادا نسبت به ایالات متحده سازگارتر است، زیرا این کشور از استراتژی تنظیم‌گری به جای قانون‌گذاری استفاده می‌کند.

با این حال، صرافی کوین بیس در ایمیل اخیر خود به مشتریان در روز پنجشنبه اعلام کرد، تتر (USDT) و دیگر استیبل کوین‌های RAI و DAI دیگر استانداردهای شرکت را بر اساس آخرین بررسی‌ها، برآورده نمی‌کنند.

معاملات این ارزهای دیجیتال در تاریخ 31 اوت به حالت تعلیق در خواهند آمد. با این حال، کاربران کانادایی همچنان می‌توانند این استیبل کوین‌ها را پس از تعلیق، واریز و یا برداشت کنند.

صرافی کوین بیس همچنین از طریق ایمیل دیگری تأیید کرد: پس از تعلیق معاملات، مشتریان همچنان به کیف‌پول‌های RAI ،DAI یا تتر برای انجام واریز و برداشت دسترسی خواهند داشت.

ezgif 1 f5a306e424

پاسخ صرافی‌های کریپتو به تغییرات قانونی کانادا

اگرچه صرافی کوین بیس دلیل خاصی برای تعلیق تتر، DAI و RAI ارائه نکرد، اما این اقدام وی منعکس کننده حرکت صرافی Crypto.com در ماه ژانویه است. صرافی مذکور حمایت از تتر کانادا را در پاسخ به دستورالعمل‌های کمیسیون اوراق بهادار انتاریو (OSC) کاهش داده بود.

گفتنی است، در بازه زمانی یک ماه قبل، مدیران اوراق بهادار کانادا (CSA) اعلام کردند که استیبل کوین‌هایی مانند تتر و سایر دارایی‌های از این دست، اوراق بهادار محسوب می‌شوند.

این آژانس همچنین تاکید کرده بود که صرافی‌های رمز ارزی نمی‌توانند به مشتریان کانادایی در تجارت یا قرار گرفتن در معرض هر دارایی رمز ارزی که به‌عنوان اوراق بهادار یا مشتقات طبقه‌بندی شده‌اند، دسترسی دهند.

برای رعایت این قوانین، CSA صرافی‌های رمز ارزی ثبت شده در این کشور را ملزم به امضای تعهدات قانونی با نهادهای نظارتی کرد.

حال در پاسخ به تصمیم نهادهای نظارتی، صرافی کوین بیس نیز اقدامات خود را با قطع پشتیبانی تتر در بازار کانادا هماهنگ می‌کند.

شایان ذکر است که کاربران کانادایی صرافی کوین بیس همچنان به استیبل کوین اختصاصی مهم این شرکت، USDC دسترسی خواهند داشت. این استیبل کوین اکنون دومین جایگاه را در بین استیبل کوین‌ها در سراسر جهان دارد.

در حالی که تتر ثبات خود را از ذخایر فیات به دست می‌آورد، دای (DAI) به عنوان یک استیبل کوین ترکیبی عمل می‌کند و جنبه‌های مکانیزم فیات و الگوریتمی را برای تثبیت خود ادغام می‌کند. در مقابل، RAI صرفاً به عنوان یک استیبل کوین الگوریتمی عمل می‌کند؛ بدون اینکه به دارایی‌های اساسی مرتبط باشد.

در حال حاضر، تنها استیبل کوینی که توسط مدیران اوراق بهادار کانادا (CSA) برای تجارت در صرافی‌های رمز ارزی متمرکز تأیید شده‌اند، USD Coin (USDC) است.

با توجه به مقررات جدید، صرافی OKX نیز در ماه ژوئن از کانادا خارج شد. به همین ترتیب، بایننس، یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال، قرار است تا ماه سپتامبر از بازار کانادا خارج شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.