کد مطلب: ۸۵۵۸۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۲۳ چقدر ارز دیجیتال سرقت کردند؟

هکرهای کره شمالی در سال 2023 چقدر ارز دیجیتال سرقت کردند؟

گزارش‌‌های جدید نشان می‌دهد که هکرهای ارز دیجیتال کره شمالی فعالیت خود را در سال 2023 میلادی ادامه داده‌اند. اما آنها امسال چقدر در این حوزه سرقت کرده‌اند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، گروه‌های هکری مرتبط با کره شمالی در سال‌های اخیر فعالیت خود در فضای ارز دیجیتال را افزایش داده‌اند. با وجود کاهش میزان هک‌ها از رکوردی که آنها در سال 2022 شکستند، این گروه‌ها هنوز هم دزدی دارایی‌های دیجیتال کاربران را ادامه می‌دهند.

گفته می‌شود، بسیاری از ارزهای دیجیتال دزدیده شده، در راه تامین مالی برنامه هسته‌ای کره شمالی به کار می‌رود.

گروه‌های هکری ارز دیجیتال کره شمالی

بر اساس یک گزارش داخلی، داده‌های سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی نشان می‌دهد که گروه‌های هکری کره شمالی در شش ماهه ابتدایی سال 2023، بیش از 180 میلیون دلار دارایی ارز دیجیتال کاربران را به‌سرقت برده‌اند. شرکت تحقیقاتی TRM Labs باور دارد که این رقم بیش از 200 میلیون دلار است و 20 درصد از مجموع مبالغ دزدیده شده ارز دیجیتال در سال جاری را تشکیل می‌دهد.

نهادهای بین‌المللی متعددی گروه مشهور هکری لازاروس کره شمالی را تحت نظر دارند و بسیاری باور دارند که این گروه مسئول سرقت 100 میلیون دلاری پل هورایزن شبکه هارمونی در سال گذشته بوده‌ است.

در ابتدای سال جاری میلادی، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، سه معامله‌گر را که برای تبدیل ارزهای دیجیتال سرقت شده به ارزهای فیات، به این گروه کمک کرده‌اند، تحریم کرد.

حجم دزدیده شده در 6 سال اخیر

بر اساس گزارش جدید شرکت مطالعات بلاکچینی TRM Labs درباره هکرهای کره شمالی، این گروه بیش از دو میلیارد دلار را در 30 حمله هکری از سال 2018 تاکنون به‌سرقت برده‌ است. گروه‌های هکری مرتبط با این کشور در سال 2022 رکورد میزان مبالغ سرقت شده را جا‌به‌جا کردند. در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی نیز مبلغ 200 میلیون دلار توسط این گروه به‌سرقت رفته است.

هکرهای کره شمالی موفق شدند تا با سه حمله هکری در سال 2022، بیش از 800 میلیون دلار را به سرقت ببرند. این گروه در مارچ سال 2022، با حمله به بریج رونین، بزرگترین حمله هکری ارز دیجیتال تاریخ به‌مبلغ 625 میلیون دلار را به‌ثبت رساندند.

ارز دیجیتال کره شمالی

مبالغ سرقت رفته توسط کره شمالی از 2018 تا 2023 (منبع:‌TRM Labs)

هکرهای این کشور به‌صورت مداوم در حال تغییر روش‌های هک خود هستند تا بتوانند با توجه به تحریم‌های دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی و پیشرفت ابزارهای ردیابی بلاکچین‌، فعالیت خود را ادامه دهند. بیشتر حمله‌های اخیر هکرهای این کشور، به‌صورت مستقیم با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال بوده است که شامل روش‌های پیچیده و چند مرحله‌ای پولشویی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.