کد مطلب: ۸۵۷۶۰۵

در رویداد دیفای دی نوبیتکس چه گذشت؟

رونمایی از دو محصول نوین حوزه دیفای توسط صرافی نوبیتکس

رونمایی از دو محصول نوین حوزه دیفای توسط صرافی نوبیتکس

کیف‌پول لاکت ولت و صرافی غیرمتمرکز نوبی دکس، دو محصول جدید صرافی نوبیتکس هستند که در رویداد دیفای‌دی معرفی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته، صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس ، دو محصول جدید در حوزه دیفای (صنعت مالی غیرمتمرکز) را معرفی کرد. نوبی‌دکس و لاکت‌ولت محصولات جدید این صرافی هستند. این دو محصول چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارند؟

رویداد «دیفای دی» نوبیتکس

نوبیتکس در رویداد «دیفای دی» که در سی‌ام مرداد ماه در تهران و با حضور فعالان رمزارزی، بلاکچین و رسانه‌ها برگزار شد، دو محصول نوبی‌دکس و لاکت ولت را به‌صورت رسمی معرفی کرد.

صنعت دیفای و محصولات این حوزه به‌سرعت در حال رشد و گسترش است و به‌گفته‌ وحید شامخی معاون توسعه کسب وکار نوبیتکس، سرعت رشد حوزه دیفای حتی بیش از سرعت رشد هوش مصنوعی مولد بوده است. در همین راستا، صرافی ایرانی نوبیتکس، از دو محصول مالی نوین خود در حوزه دیفای رونمایی کرده است. همچنین امین شمس، استاد دانشگاه ایالتی اوهایو در این باره گفت: «دیفای می‌تواند دنیای فایننس را متحول و خدمات مالی که سال‌ها به صورت متمرکز ارائه شده است را کاراتر، دقیق‌تر و به‌صورت غیرمتمرکز به کاربران ارائه کند.»

نوبی‌دکس؛ صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال

نوبی‌دکس یکی از محصولات جدیدی است که توسط این صرافی معرفی شد. نوبی‌دکس که یک صرافی غیرمتمرکز برای ارزهای دیجیتال و به زبان فارسی است، امکان انجام معاملات رمزارزی را برای همه کاربران فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های اصلی این صرافی غیرمتمرکز، جا‌به‌جایی دارایی رمزارزی به‌صورت خودکار بین کیف‌پول خریدار و فروشنده در زمان انجام معاملات است. در واقع، قرارداد هوشمند نوبی‌دکس به‌عنوان واسطی میان کیف‌پول طرفین معامله عمل کرده و دارایی در تمامی مراحل در کیف‌پول کاربر باقی خواهد ماند.

در نوبی‌دکس، کاربر باید کیف‌پول ارز دیجیتال خود را به‌صورت افزونه بر روی مرورگر اضافه کند و سپس سفارش خود را ثبت کند. نوبی‌دکس قابلیت اتصال به تمامی کیف‌پول‌های مشهور ارز دیجیتال مانند تراست ولت، متامسک و کیف‌پول جدید و بومی نوبیتکس یعنی لاکت ولت را دارد. همچنین، تمامی کیف‌پول‌هایی که قابلیت اتصال از طریق ولت‌کانکت به صرافی‌های غیرمتمرکز را دارند، در نوبی‌دکس قابل استفاده هستند.

این محصول براساس اردر بوک (دفتر سفارش) طراحی شده و کاربران می‌توانند از انواع سفارش‌های لیمیت، مارکت یا سواپ استفاده کنند. به همین دلیل، برای سفارش‌گذاری یا لغو آن، کارمزدی از کاربر اخذ نمی‌شود.

جزئیات صرافی غیرمتمرکز نوبی‌دکس

در حال حاضر این صرافی غیرمتمرکز از شبکه آربیتروم پشتیبانی می‌کند و در آینده، پشتیبانی از دیگر شبکه‌ها نیز به این صرافی افزوده خواهد شد. جفت ارزهای WBTC/USD ،WETH/USDT ،ARB/USDT ،LINK/USDC و WETH/USDC در نوبی‌دکس قابل معامله هستند. دلیل استفاده از نسخه‌های رپدشده بیت‌کوین (WBTC) و اتریوم (WETH) این است که این دو رمزارز با استاندارد ERC-20 طراحی نشده‌اند. از همین جهت، کاربر می‌تواند توکن اتر و رپد اتر را در بازار تتری معامله کند و پس با تبدیل توکن اتر به رپد اتر و انتقال آن به کیف‌پول شخصی خود، در نوبی‌دکس معامله خود را ثبت کند.

یکی از ویژگی‌های نوبی‌دکس، صفر بودن کارمزد انتقال شبکه است. همچنین، کارمزد تراکنش‌ها بر اساس نرخ رقابتی بین پلتفرم‌های غیرمتمرکز تعیین می‌شود که بین 0.1 تا 0.2 درصد متغیر است.

لاکت‌ولت؛ کیف‌پول جدید نوبیتکس

دومین محصولی که در رویداد دیفای دی معرفی شد، کیف‌پول غیرامانی (Non-Custodial) این صرافی به‌نام لاکت‌ولت بود. نرم‌افزار کیف پول لاکت‌ولت، دارایی‌های دیجیتال کاربران را بدون واسبتگی به شخص ثالث نگهداری کرده و امکان ذخیره، ارسال و دریافت رمزارزهای مختلف را در 9 شبکه بیت‌کوین، ‌اتریوم، ترون، بایننس‌ اسمارت‌چین، پالیگان، فانتوم، آوالانچ، اپتیمیزم و آربیتروم فراهم می‌کند.

با ویژگی غیرامانی بودن لاکت‌ولت، کنترل کلمات بازیابی کیف پول را کاملا در اختیار کاربر است و به‌صورت آنلاین ذخیره نمی‌شود. کیف‌پول لاکت‌ولت از نسخه ۲ پروتکل ولت‌کانکت پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال آن به انواع اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) نیز وجود دارد.

مدیرعامل نوبیتکس درباره آینده این محصول چنین گفته است: «صرافی نوبیتکس در نظر دارد تا در گام اول، از نسخه افزونه لاکت‌ولت در مرورگرهای وب را رونمایی کند. در گام‌های بعدی، افزایش تعداد شبکه‌های پشتیبانی‌شده و اضافه کردن قابلیت‌های اسمارت‌ولت و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به این کیف‌پول در اولویت خواهد بود.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.