کد مطلب: ۸۶۰۵۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حجم یک میلیارد دلاری کلاهبرداری‌ و هک فضای رمز ارزی در سال ۲۰۲۳

حجم یک میلیارد دلاری کلاهبرداری‌ و هک فضای رمز ارزی در سال 2023

شرکت امنیت سایبری CertiK، گزارش جدیدی درباره حجم کلاهبرداری‌ها در فضای رمز ارزی در ماه آگوست و سال 2023 منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت امنیت سایبری CertiK هر ساله گزارش‌های جامعی درباره آمار و ارقام میزان سرقت‌، کلاهبرداری و هک‌ در فضای رمز ارزی منتشر می‌کند. بر اساس گزارش جدید این شرکت، از ابتدای سال 2023 تا پایان ماه آگوست، بیش از 997 میلیون دلار سرمایه کاربران از طریق حمله‌های وام فلش، اگزیت اسکم و اکسپلویت‌ها از بین‌رفته‌ است.

مجموع کلاهبرداری‌های رمز ارزی در 8 ماه ابتدایی سال

بازیگران بدی که بازار رمز ارزها را هدف گرفته‌اند، در ماه آگوست سال جاری بیش از 45 میلیون دلار دارایی دیجیتال را از قربانیان خود به‌سرقت برده‌اند. از ابتدای سال جاری میلادی، رقم دزدیده شده از کاربران فضای رمز ارزی حدود 997 میلیون دلار توسط شرکت CertiK، برآورد شده است. از مجموع 997 میلیون دلار دزدیده شده در هشت ماه ابتدایی سال جاری میلادی، 261 میلیون دلار مربوط به حمله‌های وام فلش، 137 میلیون دلار مربوط به اگزیت اسکم‌ها و 596 دلار مربوط به اکسپلویت‌ها بوده است.

حجم کلاهبرداری‌های رمز ارزی در آگوست 2023

بر اساس گزارش این شرکت، اگزیت اسکم‌ها حدود 26 میلیون دلار، حمله‌های وام فلش حدود 6.4 میلیون دلار و اکسپلویت‌ها معادل 13.5 میلیون دلار از دارایی کاربران رمز ارزی را در آگوست 2023، به‌سرقت برده‌اند. برآورد مجموع کلاهبرداری‌های فضای رمز ارزی توسط این شرکت در ماه آگوست، معادل 45 میلیون دلار بوده است.

شرکت CertiK به این‌ مسئله اشاره کرده که در این ماه، حمله به پروتکل زونامی منجر به سرقت 2.2 میلیون دلاری و هک پروتکل اگزکتلی منجر به‌سرقت رفتن 7.3 میلیون دلار شده است. همچنین، برداشت اعضای تیم توسعه‌دهنده پروژه میم‌کوین په‌په در هفته گذشته نیز منجر به 13.2 میلیون دلار ضرر دارندگان این میم‌کوین شد.

رمز ارز

بزرگترین کلاهبرداری‌های رمز ارزی در ماه آگوست 2023- منبع: CertiK

مقایسه میزان کلاهبرداری ماه آگوست و جولای

با وجود اینکه حجم کلاهبرداری‌های رمز ارزی در ماه آگوست رقم بالایی بوده است، دزدی‌ها در این فضا نسبت به ماه جولای کاهش داشته است. در جولای 2023، مجموع 486 میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال کاربران از طریق انواع روش‌های کلاهبرداری به‌سرقت رفته است. در این ماه، هک مولتی چین، به‌تنهایی منجر به سرقت 231 میلیون دلار سرمایه کاربران شده است. مولتی چین پلتفرمی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ها را بین شبکه‌های مختلف انتقال دهند. بخش زیادی از مبلغ سرقت شده از مولتی چین، از طریق بریج فانتومو در قالب wBTC و USDC و USDT و سایر آلت‌کوین‌ها به سرقت رفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.