خبر فوری:

کد مطلب: ۸۶۱۸۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آيا پای یوان دیجیتال به بانک‌های تجاری چین می‌رسد؟

آيا پای یوان دیجیتال به بانک‌های تجاری چین می‌رسد؟

یکی از مدیران بانک خلق چین، پلتفرم‌های فروش اینترنتی و تمام مراکز تجاری را به ارائه قابلیت پرداخت با یوان دیجیتال تشویق کرده است

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از مدیران ارشد بانک خلق چین در سخرانی روز گذشته خود، استفاده گسترده‌تر از رمزارز ملی چین را تشویق کرده است. از دیدگاه وی، کیو آر کدهای پرداخت با یوان دیجیتال باید در تمامی مراکز فروش اینترنتی و فیزیکی قرار داده شوند و در تمامی حوزه‌های تجاری این کشور مورد استفاده قرار بگیرند.

یوان دیجیتال، یکی از پروژه‌های عظیم کشور چین برای جایگزینی این رمزارز ملی با پول کاغذی این کشور است. کشور چین جزو معدود کشورهایی در جهان محسوب می‎‌شود که از رمزارز ملی آن مراحل تست و آزمایش را پشت سر گذاشته و استفاده از یوان دیجیتال را در ادارات دولتی و برخی از استان‌های خود آغاز کرده است.

دیدگاه بانک خلق چین درباره یوان دیجیتال

به گفته چانگ چون مو، مدیر مرکز تحقیقاتی رمزارز ملی بانک خلق چین در سوم سپتامبر، توسعه استفاده از یوان دیجیتال ادامه خواهد داشت و به‌زودی این امکان برای پلتفرم‌های تجارت الکترونیک فعال خواهد شد.

با وجود اینکه رمزارز ملی کشور چین با نام یوان دیجیتال در مرحله ارتقای فنی و کسب‌و‌کار قرار دارد، بر اساس گفته مدیر مرکز تحقیقاتی رمزارز ملی بانک خلق چین، تمامی ارائه‌دهندگان کیف‌پول‌های دیجیتالی باید امکان پرداخت با یوان دیجیتال را فراهم کنند. در همایش سالانه سرویس‌های بین‌المللی تجارت چین، چانگ چون مو گفت:« یوان دیجیتال در مرحله ارتقای فنی و سازمانی بزرگی قرار دارد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که ابزارهای پرداخت مرتبط با این رمزارز ملی نیز ارتقا یابد.»

پذیرش رمزارز ملی چین توسط بانک‌های تجاری

چانگ چون مو همچنین به این مسئله اشاره کرد که بر اساس تعهدات بانک‌های تجاری مانند وی‌چت (WeChat) و علی‌پی (Alipay)، آنها نیز میباست با قوانین مرتبط با یوان دیجیتال منطبق شوند. در بازه کوتاه مدت، پلتفرم‌ها می‌توانند بر افزودن کدهای کیو ار برای پرداخت به‌کمک رمزارز ملی چین متمرکز شوند و سپس تغییرات و ارتقای فنی برای ابزارهای پرداختی را اعمال کنند.

این مقام دولتی همچنین به پرداخت‌های در سطح عمده فروشی اشاره کرد. به گفته چانگ چون مو، نیازی نیست تا سیستم‌های فعلی بین‌بانکی و تسویه را به‌صورت کامل تغییر داد. تنها نیاز است که پرداخت به‌کمک یوان دیجیتال به‌عنوان گزینه پرداخت در سیستم فعلی تعبیه شود. این شخص توضیحات فنی درباره اضافه کردن این گزینه پرداختی در همایش نداد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.