کد مطلب: ۸۶۲۵۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آثار کیت هرینگ NFT می‌شوند / مزایده بزرگ در انتظار اسطوره گرفیتی

آثار کیت هرینگ NFT می‌شوند / مزایده بزرگ در انتظار اسطوره گرفیتی

تعدادی از آثار هنری کیت هرینگ، نقاش مشهور آثار گرفیتی به‌زودی توسط مرکز مشهور کریستی به‌صورت NFT به مزایده گذاشته خواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعدادی از آثار کیت هرینگ که به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین چهره‌های هنر پاپ و نقاشان آثار خیابانی و گرفیتی در در دهه 80 میلادی شناخته می‌شود، دوباره زنده خواهند شد. بنظر می‌رسد که تعدادی از آخرین آثار این هنرمند پیش از مرگ که در سال 1987 طراحی شده‌اند، با همکاری یکی از مراکز مزایده آثار هنری مشهور در جهان به شکل آثار دیجیتالی NFT به‌مزایده گذاشته خواهند شد. این هنرمند در سال 1990 و در سن 31 سالگی بر اثر بیماری ایدز در نیویورک در گذشت.

مزایده آثار کیت هرینگ به‌صورت NFT

در روز سه‌شنبه هفته جاری، کریستی که یکی مشهورترین مراکز برگزاری مزایده آثار هنری در جهان بشمار می‌رود، اعلام کرد که رویداد مزایده آنلاینی را با عنوان «کیت هرینگ: پیکسل پایونیر» برگزار خواهد کرد. در این مزایده، پنج اثر دیجیتالی کیت هرینگ که توسط وی بر روی کامپیوتر آمیگا در دهه 80 طراحی شده‌‌اند، به‌صورت NFT به‌‌مزایده گذاشته خواهند شد.

بر اساس اعلام مدیر این مرکز، کیت هرینگ کامپیوتر شخصی خود را پیش از مرگ به تیموتی لری که روانشناس وی بوده است، تحویل داده و این پنج اثر از این کامپیوتر قدیمی استخراج شده‌اند. مزایده آنلاین این آثار از دوازدهم تا بیستم سپتامبر توسط کریستی برگزار خواهد شد. همچنین، این آثار در هفتم و هشتم سپتامبر در شهر سئول به‌صورت عمومی به‌نمایش گذاشته خواهند شد. سپس این پنج اثر از چهاردهم تا نوزدهم ماه جاری میلادی به شعبه نیویورک مرکز کریستی منتقل خواهند شد.

NFT

اثر بدون عنوان (Untitled) از کیت هرینگ در چهاردهم آوریل 1987

زنده شدن آثار پس از مرگ

با وجود اینکه پیش از استخراج، آثار طراحی شده کیت هرینگ تنها به‌صورت فلاپی دیسک قابل مشاهده بود، این پنج اثر جهت مزایده مینت شده‌اند و به‌صورت آثار دیجیتالی NFT بر روی بلاکچین اتریوم در آمده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که هر اثر بین 220 تا 500 هزار دلار در مزایده آتی، قیمت‌گذاری شوند و مجموع ارزش این پنج اثر به 1.65 میلیون دلار برسد.

آثار کیت هرینگ چند عنصر اصلی مشترک را در درون خود دارند که شامل رنگ‌های زنده با اشکال هندسی و با خطوط مشکی در اطراف می‌شوند. با وجود اینکه آثار وی ترکیبی از هنر گرفیتی، خیابانی و فرهنگ پاپ بودند، قابلیت نمایش در گالری‌های هنری را نیز داشتند و با کمک NFTها، آثار وی پس از مرگ وی، مجددا زنده خواهند شد.

NFT

اثر بدون عنوان از کیت هرینگ در شانزدهم آپریل 1987

تجربه گذاشته مزایده آثار هنرمندان به‌شکل NFT

این اولین باری نیست که مرکز کریستی قصد برگزاری مزایده‌ای دارد که آثار آن از کامپیوترهای قدیمی استخراج شده باشند. مرکز کریستی در سال 2021 میلادی، آثار دیجیتال هنرمند مشهور آمریکایی، اندی وارهول را که با برنامه Pro Paint و بر روی کامیپوتر آمیگا 100 طراحی شده بودند، با قیمت ابتدایی 10 هزار دلار، به‌مزایده گذاشت. ارزش مجموع آثار NFT فروخته شده در این مزایده، معادل 3.3 میلیون اعلام شد. برخی از آثار این کلکسیون بیش از 200 پیشنهاد قیمتی در بیست و چهار ساعت پایانی مزایده دریافت کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.