کد مطلب: ۸۶۵۵۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هک صرافی ارز دیجیتال کوینکس توسط گروه لازاروس

هک صرافی ارز دیجیتال کوینکس توسط گروه لازاروس

یک روز پس از هک صرافی ارز دیجیتال کوینکس، بررسی‌ها نشان می‌دهند که گروه هکری لازاروس مسئول این سرقت بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هک صرافی کوینکس در روز گذشته باعث سرقت حداقل 55 میلیون دلار از حساب کاربران این صرافی شد. یک روز پس از هک، مشخص شده است که گروه هکری لازاروس متعلق به کره شمالی مسئول این حمله هکری به پلتفرم ارز دیجیتال کوینکس بوده است.

هک صرافی ارز دیجیتال کوینکس

صرافی کوینکس در دوازدهم سپتامبر مورد حمله هکری قرار گرفت و حجم زیادی از دارایی‌های کاربران به آدرس نامشخصی منتقل شدند. بر اساس بررسی‌های شرکت امنیت بلاکچین اسلومیست و ZachXBT، کارآگاه مخفی دنیای ارز دیجیتال، این حمله توسط گروه هکری متلعق به کره شمالی به‌نام لازاروس انجام شده است. این گروه هکری در سال‌های گذشته مسئول برخی از بزرگترین هک‌های دنیای ارز دیجیتال بوده است. پس از انجام بررسی‌ها، مشخص شد که آدرسی کیف‌پولی که این گروه هکری استفاده شد، مشابه آدرسی بود که گروه لازاروس اخیرا برای هک پلتفرم Stake استفاده کرده بود.

پس از انتشار خبر هک، این صرافی به کاربران اطمینان داد که دارایی‌های آنها در امنیت است و کاربرانی که قربانی این حمله شدند، معادل مبلغ سرقت شده را از طرف صرافی کوینکس دریافت خواهند کرد. این صرافی پس از حمله هکری و در جهت حفظ امنیت، واریز و برداشت به حساب‌های کاربری را موقتا غیرفعال کرد. کوینکس اعلام کرده است که در حال بررسی وضعیت است و وعده گزارشی کامل درباره این رخنه امنیتی را به کاربران داده است.

حجم سرقت از کوینکس

برآوردهای متفاوتی از حجم مبالغ به‌سرقت رفته از طریق این هک منتشر شده است. بر اساس بررسی ابتدایی، اعلام شد که 27 میلیون دلار از دارایی کاربران این صرافی به‌سرقت رفته است. با این وجود، شرکت امنیت بلاکچین SlowMist اعلام کرد که مجموعا 55 میلیون دلار از طریق این حمله، دزدیده شده است. محققان شرکت امنیت بلاکچین پک‌شیلد، اعلام کردند که 19 میلیون دلار اتر، 11.5 میلیون دلار ترون و 295 هزار دلار پالی‌گان کوین از طریق حمله به پلتفرم کوینکس به‌سرقت رفته است. شرکت امنیت CertiK حجم این سرقت را حدود 53 میلیون دلار برآورد کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کی باز میشه تمام زندگیم اونجاس