فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۵۷۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نزدک در مسیر دریافت مجوز صندوق ETF ترکیبی اتریوم

نزدک در مسیر دریافت مجوز صندوق ETF ترکیبی اتریوم

نزدک با همکاری شرکت هشدکس، درخواست جدیدی را برای ثبت صندوق ترکیبی ETF اتریوم به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نزدک، بازار بورس سهام آمریکا به‌صورت رسمی درخواست خود برای لیست کردن صندوق ETF اتریوم را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، ارسال کرد.

صندوق میکس ETF اتریوم

نزدک قصد لیست کردن صندوق ETF اتریوم جدیدی را با شرکت مدیریت دارایی برزیلی Hashdex دارد. این ETF ترکیبی، قراردادهای اسپات و فیوچر (آتی) را شامل خواهد شد.

بازار بورس سهام آمریکا به‌تازگی درخواست رسمی خود برای دریافت مجوز این صندوق را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا ارسال کرد. این صندوق شامل دارایی‌های متفاوتی از جمله اتر اسپات، قراردادهای آتی اتر و پول نقد خواهد بود. هدف از این متنوع‌سازی، کاهش وابستگی این صندوق به بازار اسپات اتریوم است.

همکاری نزدک و هشدکس

این همکاری در نهایت منجر به ایجاد صندوق ETF اتریوم هشدکس-نزدک خواهد شد که توسط شرکت سرمایه‌گذارای توروسو مدیریت و کنترل خواهد شد. شرکت سرمایه‌گذارای توروسو یکی از اپراتورهای استخرهای کامودیتی و یکی از اعضای انجمن ملی فیوچر است و جایگاه مهمی را در این بازار دارد.

نکته قابل توجه درباره این صندوق ترکیبی، نگهداری همزمان قراردادهای اسپات و فیوچر است که آن را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیش‌تر صندوق ETF با قراردادهای فیوچر بیت‌کوین را تائید و محصولات اسپات را باطل اعلام کرده بود.

امید به تایید صندوق ETF اسپات بیت کوین

مارسلو سمپایو، مدیرعامل شرکت هشدکس در این‌باره توضیح داد که این شرکت ترجیح می‌دهد با تنظیم‌گران قانونی همکاری کند تا اینکه توسط آنها جریمه شود. این جمله، اشاره‌ای به پرونده شرکت گری اسکیل دارد که به‌تازگی موفق به برد در پرونده حقوقی علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار در بحث ETF اسپات بیت کوین شده است. مارسلو سمپایو خوش‌بین است که صندوق ETF اسپات بیت کوین در نهایت تائید خواهد شد، اما شرایط و زمان تائید آن در حال حاضر نامشخص است.

در همین حال، شرکت‌های آرک اینوست و 21 شیر در هفته گذشته درخواست خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای ثبت صندوق ETF اتریوم را ارسال کردند. این محصول اولین صندوق ETF با پشتوانه اتریوم در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.