فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۶۰۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تلاش سوئیفت برای گسترش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

تلاش سوئیفت برای گسترش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

سوئیفت با سه بانک مرکزی برای انجام آزمایش مرحله بتای استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای پیشبرد پرداخت‌های فرامرزی با استفاده از این روش، همکاری کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در یک بیانیه مطبوعاتی، شبکه سوئیفت اعلام کرد که اداره پول هنگ کنگ و بانک مرکزی قزاقستان از جمله بانک‌های مرکزی هستند که در حال حاضر راه حل پرداخت خود را با زیرساخت CBDC ادغام می‌کنند. سوئیفت سعی دارد با همکاری آن‌ها شبکه استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی را گسترش دهد.

این پروژه مشترک با هدف ایجاد قابلیت همکاری بین CBDCها، امکان تراکنش یکپارچه در ارزهای دیجیتال مختلف را ارائه می‌دهد.

در این باره مدیر ارشد نوآوری سوئیفت، گفت: «تمرکز ما بر قابلیت همکاری در شبکه است؛ ما باید نسبت به اینکه ارزهای دیجیتال جدید می‌توانند به طور یکپارچه با یکدیگر و با ارزهای مبتنی بر فیات و سیستم‌های پرداخت امروزی همزیستی کنند، اطمینان کامل به دست آوریم.»

در ماه مارس، این نهاد، توسعه زیرساخت اتصال‌دهنده CBDC را با استفاده از فرآیندهای مخصوص آغاز کرد. سوئیفت گزارش داده است که مرحله اولیه آزمایش شامل 18 موسسه مالی جهانی از جمله بانک HSBC و بانک سلطنتی کانادا می‌شود.

در این دوره، شرکت‌کنندگان ۴۷۳۶ تراکنش بین شبکه‌های بلاکچین Quorum و Corda و همچنین بین Corda و یک ارز فیات را با موفقیت پردازش کردند.

سوئیفت وارد فاز دوم آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌شود

با تکیه بر موفقیت مرحله اول، سوئیفت اکنون وارد فاز دوم آزمایش‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) شده و موارد استفاده مختلف آن را بررسی می‌کند. این مرحله شامل بیش از 30 موسسه از جمله بانک مرکزی استرالیا، Deutsche Bundesbank ،HKMA و بانک تایلند است.

تمرکز این مرحله شامل پرداخت‌های پلتفرم‌های تجارت دیجیتال، مدل‌های ارز خارجی و مکانیسم‌های ذخیره نقدینگی است. سوئیفت در حال حاضر با شبکه گسترده خود که بیش از 11 هزار بانک، مؤسسه مالی و شرکت را در 200 کشور و منطقه به هم متصل می‌کند، بر چشم‌انداز پرداخت‌های دیجیتال تسلط دارد.

از سوی دیگر اما، دفتر کل یکپارچه (Unified Ledger) به دنبال توکنی کردن پول بانک مرکزی بین‌المللی، پول تجاری و دارایی‌های مختلف روی یک پلتفرم واحد است که امکان تعاملات یکپارچه و تغییر ماهیت تراکنش‌ها را فراهم می‌سازد.

با توجه به آخرین بررسی‌های شورای آتلانتیک، 130 کشور که 98 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند، اکنون در حال بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود هستند، در حالی که 19 کشور از G20 در مرحله توسعه CBDC خود قرار دارند.

در مجموع، 11 کشور به طور کامل ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را راه‌اندازی کرده‌اند که شامل چین، باهاما، نیجریه، آنگویلا، جامائیکا و هفت کشور کارائیب شرقی می‌شود.

شایان ذکر است که ایالات متحده از معدود کشورهایی است که هیچ برنامه تایید شده‌ای برای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی ندارد. با این حال، این کشور همچنان روی یک CBDC عمده برای مبادلات بین بانکی تحقیق می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.