کد مطلب: ۸۶۶۱۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انتشار رمز ارز به جای سهام؛ راه‌حل استارتاپ‌‌ها در ژاپن

انتشار رمز ارز به جای سهام؛ راه‌حل استارتاپ‌‌ها در ژاپن

امکان تامین مالی از طریق انتشار رمز ارز برای استارتاپ‌های ژاپنی از سال 2024 فعال می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشور ژاپن که قوانین‌ سختگیرانه‌ای را بر صنعت رمز ارز اعمال کرده است، قصد تغییر سیاست‌های خود در بحث تامین مالی از طریق انتشار توکن برای استارتاپ‌های این کشور را دارد.

تامین مالی با رمز ارز به‌جای سهام

دولت ژاپن قصد دارد تا به استارتاپ‌ها این امکان را دهد، تا برخلاف تامین مالی سنتی از طریق انتشار سهام، دارایی‌های رمز ارزی را برای جذب سرمایه، صادر و منتشر کنند. بر اساس اخبار منتشر شده توسط رسانه محلی نیکئی، بر سیستم مالی که بروزرسانی خواهد شد، این نوع تامین مالی در دسته‌بندی «همکاری سرمایه‌گذاری‌ کسب‌و‌کاری محدود» در ژاپن قرار می‌گیرد.

بر این اساس، کسب‌و‌کارهای نوپای ژاپنی می‌توانند توکن‌های مختص به پروژه خود را برای تامین‌ مالی به‌صورت عرضه اولیه، منتشر کنند. تغییرات قانونی برای اعمال روش جدید تامین مالی استارتاپ‌ها تا سال 2024 به پارلمان این کشور ارسال خواهد شد.

تغییر در قوانین اخذ مالیات بر رمز ارز

آژانس سرویس مالی (FSA) که به‌عنوان مقام اصلی تنظیم‌گری مالی کشور ژاپن شناخته می‌شود، در در سی و یکم ماه آگوست اعلام کرد که قصد تغییر بندهای مربوط به مالیات‌ستانی از رمز ارزها در این کشور را دارد. این اقدام، تلاش دولت ژاپن برای پررنگ کردن نقش خود در بحث تنظیم‌گری رمز ارزها است. بر اساس تغییر مذکور، کسب‌و‌کارهای محلی در انتهای سال مالی، از پرداخت مالیات بر سود تحقق نیفته رمز ارزی معاف می‌شوند.

فومو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در کنفرانس WebX توکیو، به تعهد این کشور به پرورش و توسعه صنعت وب3 تاکید کرد. وی به این مسئله اشاره کرد که توسعه وب3 می‌تواند باعث تحولات اینترنتی و اجتماعی شود.

بازگشت بایننس به ژاپن پس از 2 سال

بایننس، که بزرگترین صرافی رمز ارزی جهان از لحاظ حجم معاملات محسوب می‌شود، قصد دارد تا پس از دو سال وقفه برای ارائه خدمات رمز ارزی به ژاپن باز گردد.

این صرافی توسط نهاد FSA، محکوم به انجام فعالیت‌های غیرقانونی در این کشور شده بود. در نوامبر سال گذشته میلادی، بایننس یکی از پلتفرم‌های داخلی رمز ارزی ژاپن به‌نام ساکورا را خریداری کرد. در ماه آگوست سال جاری، مدیرعامل بایننس اعلام کرد که قصد افتتاح مجدد شعبه بایننس را در این کشور دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.