کد مطلب: ۸۶۷۰۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توقف فعالیت صرافی ارز دیجیتال JPEX / شرکای هنگ کنگی مقصر مشکل نقدینگی صرافی اماراتی

توقف فعالیت صرافی ارز دیجیتال JPEX / شرکای هنگ کنگی مقصر مشکل نقدینگی صرافی اماراتی

امکان برداشت وجه و دسترسی به برخی از امکانات صرافی ارز دیجیتال JPEX از شب گذشته، محدود شده است. بنظر می‌رسد که این صرافی اماراتی با مشکل شدید نقدیندگی مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صرافی ارز دیجیتال و وام‌دهی اماراتی JPEX، در شب گذشته عملیات خود را به‌صورت ناگهانی متوقف کرده و دلیل آن مشکل نقدینگی اعلام شده است. بر اساس بیانیه این صرافی، شرکای هنگ کنگی مقصر مشکل ایجاد شده برای صرافی JPEX معرفی شده‌اند. تاکنون بیش از 83 شکایت علیه این صرافی توسط کاربران به‌ثبت رسیده است.

توقف عملیات صرافی ارز دیجیتال JPEX

صرافی ارز دیجیتال JPEX که در دبی مستقر است، از شب گذشته تعدادی از عملیات خود از جمله برداشت مبالغ را متوقف کرده است.

بر اساس اعلام سخنگوی این صرافی، مقصر مشکل نقدینگی بوجود آمده در JPEX، اقدام ناعادلانه و خبیثانه شرکای هنگ کنگی این صرافی بوده‌ که باعث بلوکه شدن دارایی کاربران شده است. طرفین شخص ثالث هنگ کنگی درخواست اطلاعات بیشتری درباره کاربران پلتفرم از پلتفرم ارز دیجیتال JPEX داشتند و در نهایت با محدود کردن نقدینگی این صرافی و افزایش هزینه‌های عملیاتی، وضعیت را برای این صرافی دشوار کردند.

تعطیلی برنامه کسب درآمد JPEX

پس از اعلام مشکل نقدینگی، صرافی JPEX اعلام کرد که محصول سرمایه‌گذاری کسب درآمد این پلتفرم (Earn product) از هجدهم سپتامبر غیرفعال خواهد شد و کاربران نمی‌توانند سفارش‌های جدیدی از این نوع ثبت کنند. سفارش‌های ثبت شده پیشین نیز تا پایان زمان قرارداد ادامه پیدا می‌کنند.

پیش از تعطیلی، برنامه سرمایه‌گذاری این صرافی، تا 30 درصد بازده سالانه‌ برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌داد. در هفته گذشته، تنظیم‌گران هنگ کنگی این برنامه سرمایه‌گذاری را، به‌دلیل تناقض با برخی از قوانین و مشاهده فعالیت‌های مشکوک ممنوع اعلام کردند. سپس صرافی JPEX که دارای شرکای متعدد هنگ کنگی است، تمام عملیات مربوط به این برنامه سرمایه‌گذاری را در شب گذشته متوقف کرد.

افزایش هزینه برداشت وجه

در زمان نگارش این گزارش، معاملات اسپات در این صرافی فعال هستند، اما JPEX هزینه‌ کارمزد غیرقابل باور را برای برداشت وجوه از حساب کاربری اعلام کرده است، به‌طوریکه برای برداشت 1000 تتر، کاربر باید 999 تتر کارمزد پرداخت کند.

سخنگوی صرافی JPEX اعلام کرده که هزینه‌های کارمزد، پس از اتمام مذاکرات با بازارگردان‌ها به‌حالت عادی باز خواهند گشت. سخنگوی این صرافی همواره طرفین ثالث هنگ کنگی را مقصر این مشکل دانست و تقصیری را از جانب صرافی JPEX نپذیرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.