کد مطلب: ۸۶۸۴۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صندوق ETF آتی اتریوم گری‌اسکیل در راه است

صندوق ETF آتی اتریوم گری‌اسکیل در راه است

شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال گری‌اسکیل، درخواست جدیدی را برای ETF آتی اتریوم ثبت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل به‌تازگی، درخواست ثبت صندوق ETF اتریوم آتی جدیدی را نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، به‌ثبت رسانده است.

این خبر در حالی منتشر شده که چند هفته گذشته، شرکت مدیریت دارایی دیجیتال والکری نیز، درخواست ثبت مجوز صندوق ETF اتریوم جدیدی را نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت کرده‌ است. در هفدهم آگوست، بلومبرگ در گزارش جدیدی اعلام کرد که این کمیسیون قصد تایید اولین صندوق ETF آتی اتریوم را دارد و در صورت تایید مجوز، موج مثبتی برای بازار اتریوم در پی خواهد داشت. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با تعدادی از صندوق‌های آتی بیت‌کوین در اکتبر 2021 موافقت کرده است، ولی تاکنون هیچ صندوق ETF اسپات بیت‌کوینی مورد تایید این نهاد قرار نگرفته است.

درخواست مجوز ETF اتریوم گری‌اسکیل

شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال گری‌اسکیل در نوزدهم سپتامبر سال جاری، درخواست مجوز لیست کردن سهام صندوق ETF آتی جدید اتریوم خود را در بورس نیویورک (NYSE)، نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا به‌ثبت رسانده است.

پیرو قانون 1934 اوراق بهادار، این شرکت بزرگ ارز دیجیتال قصد دارد تا با مدیریت مشاورین گری‌اسکیل این صندوق را راه‌اندازی کند. گری‌اسکیل از این صندوق به‌نام «اسپانسر» در مجوز کتبی خود یاد کرده است. این صندوق در فرآیند ثبتو عضویت به‌عنوان اپراتور استخر کامودیتی در کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا نیز است.

برد اخیر گری‌اسکیل علیه SEC

شرکت گری‎‌اسکیل موفق شد تا در ماه گذشته، برد مهمی را علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بدست آورد. پرونده حقوقی این دو مرتبط با تصمیم گری‌اسکیل مبنی بر تبدیل صندوق GBTC خود به صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین در بورس در اکتبر ۲۰۲۱ بود.

پس از رد این درخواست توسط SEC، این شرکت به‌سرعت درخواست تجدیدنظر داد و پس از حدود دو سال، موفق به برد این پرونده شد. صندوق سرمایه‌گذاری Bitcoin Trust (GBTC) گری‌اسکیل، به‌عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری رمزارز در جهان شناخته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.