کد مطلب: ۸۶۹۳۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کشف دستگاه‌های ماینر بیت کوین از زندان ونزوئلا/ زندانی در تسخیر بزرگ‌ترین باند آمریکای لاتین

کشف دستگاه‌های ماینر بیت کوین از زندان ونزوئلا/ زندانی در تسخیر بزرگ‌ترین باند آمریکای لاتین

با حمله پلیس ونزوئلا به زندانی در این کشور، انواع مواد مخدر، سلاح‌ و دستگاه‌های ماینر بیت کوین کشف و ضبط شده‌ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حمله برنامه‌ریزی شده، گروه 11 هزار نفره پلیس کشور ونزوئلا به زندانی در این کشور، ده‌ها ابزارآلات جنگی مانند موشک‌انداز، نارنجک، سلاح‌های گوناگون، گلوله و حیوانات غیراهلی کشف شدند. یکی از جالب‌ترین اشیای کشف شده در این زندان بزرگ، دستگاه‌های ماینر (استخراج) بیت کوین بوده است که توسط پلیس ونزوئلا ضبط شده است.

طی این حمله، یک سرباز ونزوئلایی کشته شده است. این زندان، محل اقامت اعضای یکی از بزرگترین باندهای خلافکاری آمریکای لاتین بوده است که در کشورهایی مانند ونزوئلا، کلمبیا، برزیل و شیلی فعالیت دارند.

ماینر بیت کوین ونزوئلا

پلیس‌های مستقر در بیرون از زندان

زندانی در تسخیر بزرگترین باند خلافکاری آمریکای لاتین

پلیس ونزوئلا به همراه تیمی 11 هزار نفره، متشکل از پلیس‌ها و سربازهای این کشور در روز پنجشنبه هفته گذشته، به زندان‌ توروکن در استان آراگوای ونزوئلا حمله کرده است. بر اساس اعلام مقامات دولتی، بیش از یک سال است که پلیس ونزوئلا در حال برنامه‌ریزی حمله به این زندان مخوف بوده است. در طی سال‌های گذشته و به‌دلیل اقامت اعضای یکی از بزرگترین باند‌های خلافکاری آمریکای لاتین در این مکان، زندان توروکن تبدیل به مقر فرماندهی باند ترن د آراگوا (Tren de Aragua) شده بود.

برخلاف زندان‌های این کشور که اغلب با کمبود ظرفیت و مشکلات مواجه هستند، باند ترن د آراگوا موفق شده‌ بود تا با مدیریت بر این زندان، امکاناتی مانند استخر، باغ‌وحش، زمین بسکتبال و رستوران را در این زندان راه‌اندازی کند و از دیگر زندانیان، به‌شکل کارگر برای انجام فعالیت‌های خود استفاده کند. حیواناتی مانند شیر، ببر، کروکدیل و شیرکوهی را در این زندان توسط این گروه نگهداری می‌شدند که با آتش‌سوزی عمدی زندانیان، این حیوانات کشته شدند.

کشف دستگاه ماینر بیت کوین در زندان

در طی حمله و بازرسی پلیس از این زندان، انواع مواد مخدر، موشک‌انداز، نارنجک، مواد منفجره، تفنگ‌های تک‌ تیر‌انداز، موتورسیلکت‌های گران‌قیمت و دستگاه‌های ماینر بیت کوین کشف و ضبط شده‌اند.

بنظر می‌رسد که این باند خلافکاری که به تمام فعالیت‌های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، دزدی و حفاری غیرقانونی طلا می‌پردازد، برای تامین مالی فعالیت‌های شرورانه خود از دستگاه‌های ماینر بیت کوین استفاده می‌کردند و از برق این زندان برای تغذیه این ماینرها استفاده می‌کردند.

مواد مخدر زندان بیت کوین ماینر

مواد مخدر کشف شده توسط پلیس در زندان ونزوئلا

دستگیری مسئولین زندان و انتقال زندانیان

با وجود اینکه تعدادی از زندانیان یک روز پیش از حمله ناگهانی پلیس، موفق به فرار از زندان شده بودند، 1600 زندانی حاضر در این زندان شناسایی و به محلی دیگر منتقل شدند.

همچنین، چهار نگهبان زندان که مشکوک به همکاری با اعضای این باند بودند، دستگیر شدند. درباره محل فعلی هکتور گوررو فلورس، رهبر این باند 5 هزار نفره که در حال سپری کردن حکم 17 ساله حبس خود بوده، اطلاعاتی منتشر نشده است. پلیس و دادستانی ونزوئلا، این حمله را موفقیت آمیز توصیف کرده است.

بیت کوین و ماینر و ونزوئولا

اشیای ضبط شده توسط پلیس از زندان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.