خبر مهم:

کد مطلب: ۸۷۰۶۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بایننس ژاپن در مسیر عرضه استیبل کوین جدید

بایننس ژاپن در مسیر عرضه استیبل کوین جدید

بایننس ژاپن پس از دو سال غیبت در بازار ارز دیجیتال این کشور، به ژاپن بازگشته است و قصد آغاز پروژه جدید استیبل کوین را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بایننس با ارائه استیبل کوین جدیدی به بازار ژاپن باز می‌گردد. این صرافی پس از دو سال عدم فعالیت در این کشور به‌دلیل عدم انطابق با قوانین داخلی مالی، موفق شده است تا در ابتدای ماه آگوست سال جاری، خدمات خود را در ژاپن از سر بگیرد.

بایننس با خرید پلتفرم داخلی ساکورا در نوامبر سال گذشته میلادی، توانسته است تا با تغییر برند این صرافی، برند آن را به بایننس تغییر دهد. اکنون بنظر می‌رسد که این صرافی قصد دارد با یکی از نهادهای بانکی ژاپن برای عرضه استییل کوین جدیدی در این کشور همکاری کند.

بازگشت بایننس به ژاپن و پروژه جدید استیبل کوین

شعبه ژاپن صرافی ارز دیجیتال بایننس، همکاری جدیدی را با بزرگترین بانک ژاپن، ام‌یواف‌جی آغاز کرده است. این دو قصد دارند تا استیبل کوین جدیدی را در ژاپن عرضه کنند. در بیست و پنجم سپتامبر، صرافی بایننس اعلام کرد که قصد آغاز پروژه تحقیقاتی جدیدی را برای عرضه استیبل کوین‌هایی با پشتوانه ین ژاپن و دیگر ارزهای فیات دارد. بر اساس اعلام معاون بانک ژاپنی ام‌یواف‌جی، بازار استیبل کوین در این کشور از امکان رشد تا سطح پنج تریلیون ین (34 میلیارد دلار) برخوردار است.

پلتفرم مورد استفاده برای صدور استیبل کوین

صرافی بایننس قصد دارد تا از پلتفرم عرضه استیبل کوین بانک ام‌یواف‌جی به‌نام پروگمت کوین استفاده کند. با استفاده از این پلتفرم به‌عنوان زیرساخت، استیبل کوین‌های جدید بر اساس قوانین کشور ژاپن صادر می‌شوند.

بر اساس لایحه تصویب شده در ماه ژوئن در ژاپن، بانک‌ها و صرافی‌های قانونی ارز دیجیتال در این کشور مجاز به انتشار استیبل کوین هستند. پلتفرم پروگمت کوین برای پشتیبانی از صدور و انتشار استیبل کوین‌ها در شبکه‌های اتریوم، پالی‌گان، آوالانچ و BNB طراحی شده است.

پروژه‌های آتی استیبل کوین در ژاپن

با توجه به اینکه ژاپن در حال تغییر برخی از سیاست‌های سختگیرانه خود درباره دارایی‌های دیجیتال است، شرکت‌های متعدد ارز دیجیتال در حال فعالیت در حوزه ارز دیجیتال هستند. همچنین، دولت ژاپن در ماه گذشته اعلام کرد که به استارتاپ‌های فعال در این کشور، امکان انتشار استیبل کوین و دیگر دارایی‌های رمزارزی را برای تامین‌ مالی را می‌دهد.

در کنار پروژه مشترک بایننس ژاپن و بانک ام‌یواف‌جی، بانک ژاپنی اوریکس نیز در حال برنامه‌ریزی برای انتشار استیبل کوین خود در این کشور است. اوریکس قصد دارد تا ارزهای ین، دلار آمریکا را به‌عنوان پشتوانه استیبل کوین خود در اکتبر سال جاری تست کند. این بانک ژاپنی قصد عرضه این استیبل کوین را در سال 2024 دارد. همچنین، بر اساس گزارش کوین‌تلگرف، استارتاپ ژاپنی سورامیتسو نیز در حال بررسی انجام پروژه جدیدی برای عرضه استیبل کوین‌ جهت پرداخت‌های برون مرزی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.