کد مطلب: ۸۷۴۸۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:‌

حل ابر‌تورم آرژانتین به‌کمک ارزهای دیجیتال بانک مرکزی؟

حل ابر‌تورم آرژانتین به‌کمک ارزهای دیجیتال بانک مرکزی؟

یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری آرژانتین، متعهد شده است که در صورت پیروزی، برای حل بحران تورم این کشور از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی استفاده کند.

امیرمحمد شریفی/ به گزارش تجارت‌نیوز ، سرجیو ماسا، نامزد ریاست‌جمهوری آرژانتین، متعهد شده است در صورت انتخاب شدن به این سمت، برای حل بحران طولانی‌مدت تورم آرژانتین، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را راه‌اندازی کند.

دومین نامزد پیشرو آرژانتین از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌گوید

دومین نامزد پیشرو آرژانتین در مناظره ریاست‌جمهوری در 2 اکتبر قبل از بیان اینکه چگونه قصد دارد تورم ویرانگر این کشور را حل کند، گفت: «بی‌چون‌وچرا تورم یک معضل بزرگ در آرژانتین است.» وی ادامه داد‌:‌ «ما قصد داریم ارز دیجیتال بانک مرکزی را در آرژانتین راه‌اندازی کنیم. […] ما قرار است این کار را در سطح جهانی برای تمام آرژانتین انجام دهیم که با یک قانون ضد پول‌شویی همراه است. این طرح به کسانی که پول در خارج از کشور دارند اجازه می‌دهد آن را به آرژانتین بیاورند و آزادانه بدون مالیات جدید به طور موازی از آن استفاده کنند.»

ماسا که در حال حاضر وزیر اقتصاد است، این ایده را که آرژانتین باید به سمت دلار آمریکا حرکت کند، رد کرد: «دلاری شدن چیزی جز اغوا و فریب نیست. میهن‌ پرست باشید [و] از پول کشور خود دفاع کنید، استفاده از آن [دلار آمریکا] را تبلیغ نکنید.»

مایلی، نامزد پیشرو: در بانک‌مرکزی و ارزهای دیجیتال آن را باید تخته کرد

انتخابات عمومی آرژانتین در 22 اکتبر برگزار می‌شود. دو مورد از سه نظرسنجی مهم حاکی از آن است که ماسا کمی عقب‌تر از رقیب خود خاویر مایلی، یک نامزد طرفدار بیت کوین و مخالف بانک مرکزی قرار دارد. مایلی در انتخابات مقدماتی آرژانتین در ماه اوت پیروز شد.

داده‌های اندیشکده آمریکایی AS/COA نشان می‌دهد که ماسا، احتمالاً بیشترین حمایت را در استان بوئنوس آیرس - محل سکونت 16.6 میلیون نفر از 46 میلیون ساکن این کشور - دریافت می‌کند، در حالی که خاویر مایلی در بخش‌های روستایی‌تر کشور از حمایت اکثریت برخوردار است.

مایلی، نامزد پیشرو قبلاً اعلام کرده بود که می‌خواهد دلار ایالات متحده را به عنوان واحد پول آرژانتین بپذیرد. او به عنوان یک اقتصاددان و آزادی‌خواه، مدت‌هاست که نسبت به بانکداری مرکزی بدبین بوده. بخشی از وعده انتخاباتی او انحلال بانک مرکزی آرژانتین است.

مایلی قبلاً از بیت‌کوین به عنوان واکنشی علیه «کلاهبرداران بانک مرکزی» یاد کرد و گفت که پزو آرژانتین به سیاستمداران اجازه می‌دهد تا از آرژانتینی‌ها با تورم کلاهبرداری کنند.

سومین نامزد پیشرو:‌ نظامی ترکیب از پزو و دلار

پاتریشیا بولریچ، سومین نامزد پیشرو ریاست‌جمهوری آرژانتین، در صورت پیروزی در انتخابات، رژیم ارزی‌ای را دنبال می‌کند که در آن پزو آرژانتین و دلار آمریکا به عنوان ارز قانونی وجود داشته باشند.

peso

ارزش پزو آرژانتین به دلار آمریکا از سال 2003. منبع: Google Finance.

ارزش پزو آرژانتین از دسامبر 2003 بیش از 99 درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافته. بیشتر داده‌ها حاکی از آن است که تورم آرژانتین سومین تورم بالا در جهان است و از این لحاظ، پس از ونزوئلا و لبنان قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.