کد مطلب: ۸۷۸۴۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اجرای موفق مرحله آزمایشی ارز دیجیتال ملی استرالیا توسط مسترکارت

اجرای موفق مرحله آزمایشی ارز دیجیتال ملی استرالیا توسط مسترکارت

مسترکارت موفق شده تا مرحله آزمایشی ارز دیجیتال ملی استرالیا را برای خرید مطمئن و امن NFT به‌کمک این ارز دیجیتال ملی به اتمام برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسترکارت که به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات مالی در جهان شناخته می‌شود، موفق شده تا مرحله آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به صورت رپد (Wrapped) را در بلاکچین‌های متفاوت، با موفقیت به اتمام برساند.

مسترکارت با حضور در این مراحل آزمایشی، در تلاش برای کمک به بانک مرکزی استرالیا برای توسعه برنامه ارز دیجیتال ملی این کشور و دستیابی به راه حل جدیدی به منظور توسعه تجارت الکترونیک در بلاکچین‌های مختلف است.

توکن‌ رپد، ارز دیجیتالی است که ارزش آن به ارز دیجیتال یا دارایی فیزیکی اصلی دیگری مانند طلا و سهام و املاک پیوند خورده است. این نوع توکن‌ها، امکان بکارگیری دارایی‌‌های غیربومی در بلاکچین‌‌ها و ایجاد رابط میان شبکه‌‌‌ها و تعامل‌‌پذیری در فضای ارزهای دیجیتال را فراهم می‌ کنند.

مرحله آزمایشی ارز دیجیتال ملی مسترکارت

بر اساس اخبار منتشر شده در دوازدهم اکتبر، مرحله آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی رپد مسترکارت با همکاری بانک مرکزی استرالیا و مرکز تحقیقات ارز دیجیتال ملی این کشور با موفقیت تکمیل شده است.

بر اساس اعلام مسترکارت، در تست آزمایشی، راه حل ارائه شده به کاربر دارنده ارز دیجیتال ملی، این امکان را می‌دهد تا توکن غیرقابل تعویض (NFT) لیست شده در شبکه اتریوم را خریداری کند.

در این فرآیند، میزان ارز دیجیتال ملی لازم جهت خرید در پلتفرم آزمایشی بانک مرکزی استرالیا بلوکه می‌شود و میزان معادل به‌صورت ارز دیجیتال ملی رپد شده (wrapped CBDC) بر روی اتریوم مینت خواهد شد.

راه حل خرید NFT با ارز دیجیتال ملی

این راه حل از شبکه چند توکنی مسترکارت استفاده می‌کند که در ژوئن سال جاری میلادی معرفی شده است و امکان یکپارچه‌سازی تکنولوژی پرداخت با بلاکچین‌های مختلف را ارائه می‌کند. به کمک این راه‌حل، کاربران می‌تواند با ارز دیجیتال ملی در کیف‌پول خود، اقدام به خرید NFT کنند و از تهدیدها و خطرات کلاهبرداری و دزدی در این فرایند، دور بمانند.

بانک مرکزی استرالیا پیش‌تر اعلام کرده بود که ارز دیجیتال ملی استرالیات امکان انجام فرآیندهای پیچیده مالی و کارآفرینی در فضای مالی را ممکنن می‌کند. با این وجود، این نهاد دولتی خاطرنشان کرد که تحقیقات بیشتری برای استفاده از مزایای این تکنولوژی مورد نیاز است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.