کد مطلب: ۸۹۲۰۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

همکاری ایتالیا و کره جنوبی برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی

همکاری ایتالیا و کره جنوبی برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی

کره‌‌جنوبی و ایتالیا، همکاری جدیدی را برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی آغاز کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی ایتالیا از طریق کانال‌های رسمی خود در پنجم دسامبر اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای با بانک مرکزی کره جنوبی، در زمینه فناوری اطلاعات و سیستم‌های پرداخت امضا کرده است.

طبق اعلام بانک مرکزی ایتالیا، این تفاهم‌نامه شامل تبادل دانش و اطلاعات در زمینه مسائل فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است. به طور خاص، این تفاهم‌نامه به مسائل ICT مربوط به سیستم‌های تسویه حساب به صورت لحظه‌ای و CBDCها اشاره دارد.

برنامه ارز دیجیتال ایتالیا و کره جنوبی

بانک مرکزی ایتالیا در طول سال گذشته، اغلب روی همکاری در راه‌حل‌های خود برای تسویه تراکنش‌های مبتنی برفناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) از طریق قراردادهای مرتبط با هش تمرکز کرده است. این مسئله، با رویکرد متداولی که در دیگر کشورهای اروپایی در قبال ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) دنبال می‌شود، تفاوت دارد.

در همین حال، کره جنوبی از اکتبر، شروع به آزمایش زیرساخت‌های فناوری CBDC خود کرده است. این آزمایش، که شامل بانک‌های خصوصی و نهادهای عمومی و با حمایت فنی از بانک بین‌المللی تسویه‌حساب‌ها (BIS) انجام می‌شود. در نوامبر، کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد تا از ۱۰۰ هزار  شهروند خود برای آزمایش CBDC در سال ۲۰۲۴ دعوت کند.

چشم‌انداز جهانی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی 

در حالی که برخی دولت‌ها در حال پیشرفت در زمینه CBDCها هستند، مخالفت‌های قاطعی نیز با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی وجود دارد. برای مثال، در آمریکا، چهره‌های عمومی متعدد علیه CBDC ابراز نگرانی کرده‌اند.

در چنین شرایطی، همکاری‌هایی مانند تفاهم‌نامه جدید ایتالیا و کره جنوبی، نقش مهمی در پیشبرد نوآوری‌های فناوری و ایجاد گفتگوی جهانی در مورد تأثیرات و پتانسیل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی دارند.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.