کد مطلب: ۸۹۴۰۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتباع خارجی می‌توانند کیف پول دیجیتال برای یوان چین بسازند

اتباع خارجی می‌توانند کیف پول دیجیتال برای یوان چین بسازند

چین از نخستین دستگاه خودکار برای باز کردن کیف پول دیجیتال یوان به منظور بهره‌مندی مسافران بین‌المللی رونمایی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، چین در تحولی جدید، اولین دستگاه خودکار خود را برای باز کردن کیف پول دیجیتال یوان ویژه دارندگان پاسپورت خارجی رونمایی کرده است. این دستگاه در شعبه تایپینگ سالن گمرک هوانگپو توسط شعبه دونگوان بانک چین نصب شده است. دونگوان و هوانگپو به عنوان مراکز حمل و نقل مهم، میزبان مسافرانی از هنگ کنگ، تایوان، ژاپن و کره جنوبی هستند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط 21جینگجی، این دستگاه نخستین نمونه در کشور برای ارائه چنین خدمتی است. کاربران می‌توانند با استفاده از این دستگاه اسکناس‌های خارجی را به کوین‌‌های دیجیتال یوان تبدیل کنند و در یک کیف پول سخت‌افزاری که به طور خودکار باز می‌شود، ذخیره کنند. علاوه بر این، دارندگان کیف پول دیجیتال یوان موجود نیز می‌توانند از این امکان برای شارژ کیف پول‌های خود با پول نقد خارجی استفاده کنند.

این دستگاه تنها یک تبدیل کننده ارز نیست؛ بلکه به کاربران این امکان را می‌دهد تا موجودی کیف پول‌های آنلاین یا آفلاین خود را که می‌تواند به شکل کارت‌های هوشمند یا دستگاه‌های پوشیدنی باشد، بررسی کنند. این قابلیت‌های چند منظوره، گامی مهم در پیشبرد تلاش‌های چین در زمینه ارز دیجیتال است.

نوآوری کیف پول یوان دیجیتال

این دستگاه در راستای افزایش کاربردهای کیف پول خود،  از تبادلات در 18 ارز مختلف پشتیبانی می‌کند که شامل ارزهای رایجی مانند دلار آمریکا، یورو، دلار هنگ کنگ و پاتاکا ماکائو می‌شود. دستگاه کیف پول چینی، برای جلب توجه گردشگران جهانی، علاوه بر زبان این کشور، به هفت زبان دیگر از جمله انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی، ایتالیایی، کره‌ای و روسی نیز خدماتی را ارائه می‌دهد. 

استفاده از این دستگاه محدود به مسافرانی است که از لایه گمرکی کشور عبور کرده‌اند و با استفاده از پاسپورت خارجی، احراز هویت شده‌اند. در عین حال، دستگاه جدید با کارت‌های شناسایی هنگ کنگ و ماکائو و دیگر روش‌های تأیید هویت نیز سازگار است. این امر نشان می‌دهد که چین قصد دارد علاوه بر گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی، نیازهای ساکنان هنگ کنگ و ماکائو را که به سرزمین اصلی سفر می‌کنند، برآورده کند.

اقدام جدید چین بخشی از ابتکار عمل گسترده بانک مرکزی این کشور (PBoC) برای افزایش جذابیت بین‌المللی و کارایی ارز دیجیتال یوان محسوب می‌شود. همچنین این بانک اپلیکیشن رسمی ارز دیجیتال خود را به روز کرده است تا از دارندگان کارت‌های بانکی خارجی نیز پشتیبانی کند و حتی راهنمای استفاده به زبان انگلیسی را نیز برای آن منتشر کرده است.

با وجودی که دستگاه یاد شده ابتکاری نوآورانه در حوزه استیبل کوین‌های بانک مرکزی محسوب می‌شود، پیش از این، دستگاه‌های کیف پول دیجیتال یوان با هدف آزمایشی برای مسافران هنگ کنگ و ماکائو راه‌اندازی شده بودند. این اقدام، با وجود موضع سخت‌گیرانه چین در قبال ارزهای دیجیتال، تعهد این کشور را به گسترش دامنه و کاربرد ارز دیجیتال ملی خود نشان می‌دهد و بخشی از تلاش گسترده‌ چین، برای ترویج فناوری‌های وب 3 مانندNFT‌ها وDapp‌ها است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.