خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۵۲۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دستورالعمل‌های پیشنهادی اروپا برای صادرکنندگان استیبل کوین

دستورالعمل‌های پیشنهادی اروپا برای صادرکنندگان استیبل کوین

اتوریته بانکی اروپا (EBA) در اقدامی برای تنظیم بازار رو به رشد استیبل‌کوین‌ها، دستورالعمل‌های جدیدی را تحت چارچوب MICA مطرح کرده است و بر همکاری بین ذینفعان و مقامات نظارتی تأکید دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اتوریته بانکی اروپا (EBA) با برگزاری یک جلسه عمومی در تاریخ 11 ژانویه، گام مهمی را در شکل‌دهی آینده استیبل‌کوین‌ها برداشته است تا دستورالعمل‌های پیشنهادی تحت مقررات بازارهای دارایی‌های رمز ارزی (MICA) را مورد بحث قرار دهد. این ابتکار عمل، تلاشی هماهنگ برای ورود صادرکنندگان استیبل‌کوین و سایر ذینفعان به گفتگوی نزدیک‌تر با مقامات نظارتی است. هدف از آن نیز ایجاد یک چارچوب نظارتی محکم برای بازار استیبل‌کوین اعلام شده که به سرعت در حال تکامل است.

فراخوان EBA برای همکاری بین ذینفعان و مقامات نظارتی، پاسخی به نیاز روزافزون برای یک رویکرد هماهنگ در مدیریت بازار رمز ارز محسوب می‌شود. این اتوریته بر اهمیت تلاش‌های مشترک به منظور ایجاد یک الگوی مؤثر برای شیوه‌های عملیاتی در بخش استیبل‌کوین‌ها نیز تأکید کرده است.

EBA در طول جلسه، دستورالعمل‌های پیشنهادی برای استیبل‌کوین‌ها را، که به عنوان توکن‌های مرجع دارایی شناخته می‌شوند، به تمام شرکت‌کنندگان ارائه داد. این قوانین به منظور تضمین ثبات این توکن‌ها با ارجاع به یک یا چند دارایی زیربنایی طراحی شده‌اند. رویکرد EBA با استانداردهای جهانی هم‌خوانی دارد.

ایزابل وایلانت، یکی از مدیران  EBA، در جلسه مذکور بر اهمیت بازخورد عمومی در شکل‌دهی چشم‌انداز نظارتی تأکید و شرکت‌کنندگان را تشویق کرد تا این جلسه عمومی را به عنوان فرصتی برای گفتگو باز ببینند. EBA قصد دارد در هفته‌های آینده مشاوره‌های عمومی را تا اجرای نهایی مقررات ادامه دهد.

جلسه اتوریته توضیحات دقیقی از اولین دسته قوانین برای صادرکنندگان استیبل کوین نیز ارائه داد. این قوانین شامل الزامات انطباقی برای شرکت‌ها، ساختارهای هزینه و افشاهای دوره‌ای است. این اقدامات با هدف کمک به مقامات برای حفاظت از سرمایه‌گذاران و جلوگیری از تعارض منافع طراحی شده‌اند.

نظارت بیشتر بر ناشران استیبل کوین‌ها

اتحادیه اروپا با تصویب MICA در سال 2023، پیش از تمام حوزه‌های قضایی، در جایگاه اول تنظیم بازار دارایی‌های دیجیتال قرار گرفت. این مقررات برجسته به دنبال ارائه اولین قوانین صنعتی برای راهنمایی امور مجوزدهی، عملیات مبادله، صادرکنندگان استیبل‌کوین و غیره است.

در چارچوب این قانون، شرکت‌های دارایی دیجیتال باید در اتحادیه ثبت نام کنند تا بتوانند خدمات را به مشتریان ارائه دهند و همچنین باید تمام افشاهای مربوطه را به مقامات نظارتی ارائه دهند. این مسئله بخشی از تلاش گسترده‌تر برای حفاظت از سرمایه‌گذاران و جلوگیری از پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی است.پ

از زمان تصویب قانون توسط کشورهای عضو، نهادهای نظارتی مانند EBA و اتوریته اروپایی اوراق بهادار و بازارها (ESMA) وظایف تعامل سیاستی را برای تدوین قوانین مناسب استیبل‌کوین و قوانین گسترده‌تر صنعت آغاز کرده‌اند. EBA مسئول تدوین قوانین تحت MICA برای صادرکنندگان استیبل‌کوین است.

این نهاد در نوامبر 2023 پیش‌نویسی منتشر کرد که نحوه ساختاربندی خطرات و آمادگی برای سناریوهای نامطلوب را توضیح می‌دهد. این پیش‌نویس شامل داشتن حداقل یک قانون بازیابی و یک قانون برای بهبود موقعیت نقدینگی صادرکننده است.

همزمان با ادامه تلاش‌های EBA برای تکمیل دستورالعمل‌های خود، بازار استیبل‌کوین در آستانه ورود به دوره جدیدی از شفافیت نظارتی و حفاظت از سرمایه‌گذاران قرار دارد و الگویی برای سایر حوزه‌های قضایی ایجاد می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.