خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۶۹۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تأیید احتمالی صندوق‌های ETF اتریوم/واکنش بازار چه خواهد بود؟

تأیید احتمالی صندوق‌های ETF اتریوم/واکنش بازار چه خواهد بود؟

احتمال تأیید صندوق‌های ETF اتریوم، تا ۲۳ می (9 خرداد 1402) وجود دارد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در صورت دریافت تاییدیه، ارزش اتریوم افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در تحولی قابل توجه در بازار رمز ارز، گزارش‌ها حاکی از آن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در حال آماده‌سازی برای تأیید صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) اتریوم تا تاریخ ۲۳ می 2024 است. این اطلاعات که از گزارشی در تاریخ ۳۰ ژانویه توسط The Block به دست آمده، بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط بانک چندملیتی استاندارد چارترد در لندن است.

نگاه مثبت کارشناسان

جفری کندریک رئیس تحقیقات ارزی و دارایی‌های دیجیتال در بانک استاندارد چارترد، نسبت به تأیید احتمالی این  ETFها ابراز خوش‌بینی کرده است.او انتظار دارد، SEC  درخواست‌های ETF اتریوم در ایالات متحده را تا تاریخ ۲۳ می، تأیید کند.

کندریک در گزارش خود پیش‌بینی کرده است، در صورتی که قیمت‌های ETH مشابه با نحوه عملکرد قیمت‌ بیت کوین در زمان منتهی به تأیید  ETFهای آن رفتار کند، اتریوم می‌تواند تا آن زمان به چهار هزار دلار برسد. در لحظه تنظیم این گزارش، حدود دو هزار و 300 دلار است. 

این دیدگاه مثبت با نظرات بیان شده توسط بانک سرمایه‌گذاری نیویورکی TD Cowen مغایرت دارد. این شرکت اخیراً برآورد کرده است، تأیید  ETFهای اتریوم توسط SEC ممکن است به دلیل فضای سیاسی فعلی در ایالات متحده تا ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ به تأخیر بیفتد.

TD Cowen  در تحلیل خود که یک روز پیش از گزارش بانک استاندارد چارترد منتشر شد، بیان کرده است، گری گنسلر رئیس SEC، قبل از پیشبرد محصولات مبتنی بر اتریوم، ترجیح می‌دهد دید روشن‌تری از نتیجه عملکرد ETFهای بیت‌کوین داشته باشد.

با این حال، با وجود چنین دیدگاه‌های متفاوتی، «استاندارد چارترد»، تعدادی از شرکت‌های مالی و گروهی از تحلیلگران ETF به انتظار تأیید صندوق‌های اتریوم در تاریخ ۲۳ می اطمینان دارند.

تخمین تحلیلگر بلومبرگ از احتمال تأیید بالا

افزون بر این انتظارات، اریک بالچوناس تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، اوایل این ماه تخمین زده بود که احتمال تأیید  ETFهای اتریوم تا می ۷۰ درصد خواهد بود. خوش‌بینی‌های اخیر پس از تصمیم اخیر SEC برای تأیید ETFهای بیت کوین افزایش پیدا کرده‌اند.

همزمان با بازگشت قیمت بیت کوین به بالای 43 هزار دلار، درست پس از کاهش چند روز پیش آن به زیر 40 هزار دلار، به نظر می‌رسد بازار در حال بازیابی است. با این وجود، تعداد زیادی از تحلیلگران نسبت به آنچه ممکن است برایETFهای اتریوم رخ دهد، خوش‌بین هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.