خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۷۲۱۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

مسیری مبهم در پیش روی ETF‌های اتریوم

مسیری مبهم در پیش روی ETF‌های اتریوم

جامعه رمزارز روی ETF‌های اتریوم تمرکز ویژه‌ای کرده و این موضوع بحث‌های گسترده‌ای را درباره ابهامات قانونی این صندوق‌ها برانگیخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از هیجان ایجاد شده درباره ETF‌های اسپات بیت کوین، این بار نگاه‌ها به سمت راه‌اندازی احتمالی  ETFهای اتریوم جلب شده. این موضوع انتظارات و گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای را در دنیای رمز ارزها ایجاد کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های ارائه شده توسط گری‌اسکیل و بلک‌راک را به تعویق انداخته است.

چالش‌های تأیید صندوق‌های ETF‌ اتریوم

تأیید  ETF‌های بیت کوین، فرآیندی طولانی و پیچیده از نظر قانونی بود. برایان اوانز، مدیرعامل BDE Ventures، پیش‌بینی می‌کند که اتفاق مشابهی هنگام بررسی  ETF‌های پیشنهادی اتریوم رخ خواهد داد.

او در این مورد گفت: «بحث‌های طولانی و احتمالاً کش‌داری در مورد مسائلی مانند بازپرداخت‌های نقدی یا غیرنقدی و همچنین توافق‌نامه‌های نظارتی وجود خواهد داشت.»

تأثیر طبقه‌بندی دارایی اتریوم بر تأیید ETF

وضعیت فعلی اتریوم با ابهام قانونی مواجه است اما روستین بهنام، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالایی (CFTC)، پیشتر گفته بود، اتریوم باید به عنوان یک کالا شناخته و قانون‌گذاری شود.

ارائه تعاریف روشن از سوی نهادهای قانونی مانند CFTC، در تأیید احتمالی یک ETF اتریوم نقش حیاتی خواهد داشت. الخو پینتو هم‌بنیانگذار Pontes گفت: «کاربران نهایی ETF نیاز به شفافیت دارند، زیرا اگر اتریوم واقعاً یک کالا باشد، چه کسی آن را کنترل می‌کند؟»

اگر اتریوم یک اوراق بهادار باشد چه می‌شود؟

اگر اتریوم به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شود، این موضوع می‌تواند مسائل را به شدت پیچیده کند. گری گنسلر رئیس  SEC، پیشتر اشاره کرده بود که رمز ارزهایی که امکان استیکینگ توکن را ارائه می‌دهند، ممکن است به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند.

صرف‌نظر از طبقه‌بندی اتریوم، صادرکنندگان ETF اتریوم با وظایف حیاتی پیگیری دقیق قیمت این رمز ارز و مدیریت امن دارایی‌های زیربنایی روبرو هستند. در سمت دیگر، کارشناسان صنعت، از جمله دیمیتری میشونین مدیرعامل HashEx، درباره انتظار افزایش قابل توجه قیمت پس از تأیید این ETF‌ها هشدار می‌دهند.

زمان‌بندی تأیید ETF اتریوم

پیش‌بینی‌ها در مورد زمان‌بندی تأیید ETF‌های اتریوم متفاوت است، با اینکه بانک دویچه انتظار دارد اولین ETF  تا ۲۳ می 2024 تأیید شود،  به اعتقاد TD Cowen تأیید این صندوق‌ها تا ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ به تعویق می‌افتد. نظرات مختلف مدیران رمز ارزی نشان می‌دهد که نتیجه نهایی، بیشتر به متغیرهای سیاسی بستگی دارد.

در حالی که برخی از کارشناسان صنعت همچنان خوشبین هستند، مسیر تأیید ETF اتریوم با چالش‌های قانونی، ملاحظات بازار و نیاز به طبقه‌بندی واضح اتریوم همراه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.