خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۷۶۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تصمیم‌گیری در مورد صندوق ETF اتریوم به کجا رسید؟

تصمیم‌گیری در مورد صندوق ETF اتریوم به کجا رسید؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بار دیگر دوره بررسی ETF اتریوم را تمدید کرده و تصمیم نهایی را در این مورد اتخاذ نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، همانطور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بار دیگر دوره بررسی ETF اتریوم پیشنهادی توسط اینوسکو و گلکسی دیجیتال را تمدید کرده است. این تأخیر از تغییر قانون پیشنهادی توسط بورس Cboe BZX ناشی می‌شود. هدف چنین تغییری، فراهم کردن امکان لیست شدن و معامله سهام صندوق است.

پیشنهاد تغییر قانون، نخستین بار در ۸ نوامبر در رجیستر فدرال، منتشر شد. پس از آن، SEC در ۱۳ دسامبر تصمیم گرفت دوره زمانی طولانی‌تری را برای تأیید یا رد این پیشنهاد تعیین کند.

آخرین اطلاعیه از SEC نشان می‌دهد که این آژانس تصمیم گرفته است روند تأیید یا رد را آغاز کند. آژانس خواهان اظهارنظر در مورد مسائل مربوط به جلوگیری از کلاهبرداری، دستکاری بازار و حفاظت سرمایه‌گذاران شده است؛ این موضوعات در تأیید ETF‌های نقدی بیت کوین در ژانویه نیز حیاتی بودند.

بررسی ادامه‌دار صندوق ETF اتریوم

SEC زمان‌بندی دقیقی را برای بررسی این صندوق‌ها منتشر نکرده است. با این حال، اعلام کرده که نظرات نهایی باید ظرف ۲۱ روز از انتشار در رجیستر فدرال ارسال شوند. البته این تمدید، تنها بر جدول زمانی پیشنهاد شده از طرف اینوسکو و گلکسی اثر می‌گذرد و تاثیری بر جدول زمانی کلی برای تأیید ETF‌های اتریوم ندارد. چرا که انتظار می‌رود SEC در مورد چندین پیشنهاد مشابه به طور همزمان تصمیم‌گیری کند.

در هفته‌های گذشته، SEC  تصمیم‌گیری در مورد دیگر ETF‌های نقدی اتریوم را به تعویق انداخته است، از جمله درخواست‌هایی از فیدلیتی در ۱۸ ژانویه، بلک‌راک در ۲۴ ژانویه، و گری‌اسکیل در ۲۵ ژانویه. با این حال، این تأخیرها بر مهلت تصمیم‌گیری کلی در ماه مه تأثیری ندارند.

احتمال تأیید ETF اسپات اتریوم توسط SEC همچنان مبهم است. برخی نظرسنجی‌ها تا به این لحظه، شانس تأیید صندوق‌ها تا ماه مه را ۴۳ درصد نشان می‌دهد. سیفارت احتمال ۶۰ درصدی را تخمین می‌زند، در حالی که یک عضو جی‌پی مورگان ۵۰ درصد را پیشنهاد می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.