کد مطلب: ۹۰۴۰۳۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

اولین بیانه سم بنکمن پس از اعلام حکم زندان

اولین بیانه سم بنکمن پس از اعلام حکم زندان

سم بنکمن، مدیرعامل سابق صرافی ورشکسته FTX برای اولین بار پس از اعلام حکم خود با رسانه‌ها صحبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سم بنکمن فراید، مدیرعامل سابق صرافی ارز دیجیتال FTX به‌تازگی و پس از اعلام حکم زندان خود، با رسانه‌ها گفتگو کرده است. سم بنکمن مدیرعامل پیشین صرافی ارز دیجیتال FTX است که در نوامبر سال 2022 همراه با دیگر‌های شرکت‌های زیرمجموعه خود اعلام ورشکستگی کرد. تصمیمات نادرست سم بنکمن و ناترازی در صورت‌های مالی این شرکت باعث از بین رفتن میلیاردها دلار سرمایه کاربران در سراسر دنیا شد. 

اعلام حکم زندان سم بنکمن 

هفته گذشته اعلام شد که بنکمن از سمت دادگاه فدرال به 25 سال زندان محکوم خواهد شد.  بر اساس گزارش رسانه خبری ABC که در روز یکم آپریل منتشر شد، سم بنکمن در حالی که زندان بروکلین زندانی بوده است، از طریق ایمیل به سوالات این رسانه پاسخ داده است. وی تا زمان اعلام نهایی حکم خود و از آگوست 2023 در این زندان بر سر برده است. در بیست و هشتم ماه مارچ، قاضی کاپلان از دادگاه جنوبی نیویورک حکم 25 سال زندان سم بنکمن را به‎‌دلیل ارتکاب به هفت فقره جرم از جمله کلاهبرداری اعلام کرد.

بیانه سم بنکمن پس از اعلام حکم

سم بنکمن در واکنش به حکم خود، اینگونه به رسانه ABC توضیح داده است: من هر روز بخاطر این ورشکستگی در حال زجر کشیدن هستم. من هیچ‌وقت قصد نداشتم که به کسی آسیب بزنم و یا پول کسی را بدزدم.

بسیاری از پاسخ‌هایی که سم بنکمن به این رسانه داده است، در واقع نوعی فرار از پذیرش مسئولیت درباره ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX در نوامبر سال 2022 بوده است. وی اعلام کرده است که دلیل این اتفاق تصمیم نادرست بوده است و تصمیمات خودخواهانه خود را دلیل این ورشکستگی نمی‌داند. بیانه بنکمن مشابه صحبت‌های پیشین وی پیش از اعلام ورشکستگی صرافی بوده است که در آن سعی داشته اشباهات و تصمیماتش که منجر به مشکلات این صرافی بود را توجیه کند و وعده بازگشت مبالغ به مشتریان  را بدهد.

پاسخ سم بنکمن به این رسانه احتمالا اخرین بیانیه وی پیش از انتقال به زندان فدرال باشد. بر اساس حکم قاضی کاپلان وی به یکی از زندان‌های سن فرانسیسکو با جو امنیتی متوسط یا کم انتقال داده خواهد شد. با این وجود، وکلای سم بنکمن در بیست و هشتم مارچ اعلام کردند که قصد اعتراض به حکم صادر شده برای موکل خود را دارند. تا زمان انتشار این گزارش اما، اعتراضی توسط وکلای بنکمن ثبت نشده است. برخی از متخصصان حقوقی باور دارند که امکان تخفیف و کاهش حکم در صورت رفتار خوب برای سم بنکمن وجود دارد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.