فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۴۸۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت بیت کوین / قیمت به کدام سمت می‌رود؟

آخرین وضعیت بیت کوین / قیمت به کدام سمت می‌رود؟

بیت کوین پس از شکست در شکستن مقاومت حیاتی ۷۲,۹۸۳ دلاری در فاز عقب‌نشینی قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ به دنبال شکست در شکستن سطح مقاومت 72,983 دلاری، قیمت بیت کوین به افت ادامه داد. اگرچه قیمت بیت کوین همچنان بالاتر از میانگین متحرک ساده یک روزه (SMA) است، اما این شکست منجر به کاهش قیمت از 71,942 دلار به 66,785 دلار و حرکت به زیر SMA در نمودار یک‌ساعته و چهارساعته شده است. این افت به زیر SMA می‌تواند آغازی بر تشکیل بازار نزولی باشد.

در زمان نگارش این گزارش، هر بیت کوین در حدود ۶۷ هزار و ۶۳۵ دلار معامله می‌شود؛ این رمز ارز 0.14 درصد رشد کرده و ارزش بازار آن به بیش از 1.3 تریلیون دلار رسیده است. حجم معاملات 24ساعته بیش از 25 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار و حجم معاملات آن به‌ترتیب 1.14 و 6.07 درصد در 24 ساعت گذشته کاهش یافته است.

وضعیت قیمت بیت کوین در نمودار 4ساعته و یک‌روزه

در بازه زمانی چهارساعته، بیت کوین به زیر میانگین متحرک ساده رسیده است. این نشان می‌دهد قیمت BTC ممکن است از این نقطه شروع به حرکت نزولی کند.

MACD  یک‌ساعته همچنین نشان می‌دهد قیمت بیت کوین می‌تواند نزولی شود زیرا هیستوگرام‌های MACD زیر خط صفر قرار دارند. همچنین، خطوط MACD و سیگنال با هم برخورد کرده و در حال حاضر زیر خط صفر MACD قرار دارند که نشان‌دهنده تمایل به نزول قیمت است. با نگاهی به نمودار روزانه، می‌توان دریافت که قیمت بیت کوین در حال نزدیک شدن به میانگین متحرک ساده (SMA) صدروزه است. به‌علاوه، اندیکاتور MACD در تایم فریم روزانه نیز الگویی را نشان می‌دهد که با توجه به قرارگیری هیستوگرام‌ها زیر خط صفر MACD، احتمال کاهش قیمت بیت کوین را تقویت می‌کند.

خطوط MACD و سیگنال با یکدیگر برخورد کرده‌اند و در حال نزدیک شدن به خط صفر MACD هستند. با بررسی شکل‌گیری قیمت و همچنین اندیکاتور MACD در هر دو تایم‌فریم (یک‌ساعته و روزانه)، این احتمال وجود دارد که بیت کوین ریزش چشمگیری پیدا کند و احتمالاً وارد یک روند نزولی شود.

قیمت بیت کوین به قله‌ای جدید دست می‌یابد؟

در حال حاضر، یک سطح مقاومت اصلی ۷۳ هزار و ۲۰۳ دلار و دو سطح حمایت اصلی ۶۰ هزار و ۱۴۶ دلار و ۵۰ هزار و ۶۰۴ دلار وجود دارد. اگر قیمت بیت کوین طبق پیش‌بینی نزولی شود، شروع به حرکت نزولی به سمت سطح حمایت ۶۰ هزار و ۱۴۶ دلاری خواهد کرد.

قیمت بیت کوین در حال حاضر در حدود ۶۷ هزار و ۶۳۵ دلار است. اگر این سطح حمایتی شکسته شود، قیمت می‌تواند به سمت سطح حمایتی بعدی یعنی ۵۰ هزار و ۶۰۴ دلار نزول کند. همچنین، سطوح حمایتی دیگری پایین‌تر از ۶۷ هزار و ۶۳۵ دلار وجود دارد که در صورت شکسته شدن حمایت‌های  ۵۰ هزار و ۶۰۴ دلار و ۶۰ هزار و ۱۴۶ دلار، بیت کوین آنها را امتحان خواهد کرد.

با این حال، اگر قیمت بیت کوین بتواند از تمام سطوح حمایتی ذکرشده با موفقیت برگردد، روند صعودی را آغاز می‌کند و به سمت سطح مقاومتی قبلی خود در ۷۳ هزار و ۲۰۳ دلار حرکت خواهد کرد. اگر این سطح مقاومتی شکسته شود، ممکن است شاهد یک روند صعودی جدید باشیم که حتی می‌تواند به ثبت رکورد قیمتی منجر شود.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.