فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۷۵۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

یک تحلیل‌گر معروف پیش‌بینی کرد: رشد انفجاری در انتظار قیمت بیت کوین

یک تحلیل‌گر معروف پیش‌بینی کرد: رشد انفجاری در انتظار قیمت بیت کوین

یک تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، جهشی تاریخی برای قیمت بیت کوین پیش‌بینی کرده و انتظار دارد با رسیدن محدوده معاملات BTC به پایین‌ترین سطح خود در هشت سال گذشته، شاهد افزایش سریع قیمت باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک استراتژیست برجسته ارزهای دیجیتال که به پیش بینی‌های قابل توجه قیمت بیت کوین شهرت دارد، معتقد است که BTC در آستانه جهش بزرگی در قیمت است که منجر به رسیدن به بالاترین حد قیمتی (blow-off top) خواهد شد.  این تحلیل‌گر با نام مستعار (TechDev) با ۴۵۶,۲۰۰ دنبال کننده در پلتفرم ایکس، ادعا می‌کند که محدوده معاملات بیت کوین در نمودار پنج روزه به کمترین میزان خود در هشت سال گذشته رسیده است.


نشانه‌های صعود قیمت بیت کوین چیست؟

او توضیح می‌دهد که محدوده معاملاتی محدود در طول یک روند صعودی نشان می‌دهد که خریداران به سطح قیمت فروشندگان نزدیک می شوند. این فشرده سازی اغلب منجر به شکستگی یا همان breakout می‌شود. او از باندهای لگاریتمی بولینگر برای تجزیه و تحلیل تاریخچه نوسانات قیمت بیت کوین استفاده می کند. این تحلیل‌گر بیان می‌کند که فشرده‌سازی صعودی پنج روزه بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در هشت سال گذشته رسیده بنابراین حرکت تاریخی قریب الوقوع است.

همانطور که محدوده معاملات بیت کوین کاهش می یابد، TechDev پیش بینی می‌کند که خروج احتمالی بعدی منجر به افزایش سریع قیمت شود. او به نمودار برابری بیت کوین (BTC) در مقابل عرضه پول M1 اشاره می‌کند که به گفته این تحلیل‌گر، به تازگی شاهد یک «خروج [از محدوده معاملات] کاملاً استاندارد» بوده است. طبق گفته TechDev ، این خروج نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین آماده یک جهش سهموی [قیمت به شدت بالا رود] مشابه با بازارهای صعودی سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۳ است.

او بر اهمیت شکسته شدن محدوده معاملات بیت کوین در برابر عرضه پول M1 تاکید می‌کند. عرضه پول M1 نشان دهنده میزان نقدینگی در سیستم مالی ایالات متحده است که شامل پول فیزیکی، سپرده‌های جاری و سایر سپرده‌های قابل پرداخت می‌شود. او اشاره می‌کند: «بیت کوین تنها پس از خروج قیمتی از محدوده عرضه پول M1، شاهد بالاترین حد قیمتی (blow-off top) بوده است.» به عقیده او، هرچه دوره تثبیت (حرکت در یک محدوده قیمتی) طولانی‌تر باشد، به دنبال آن روند صعودی نیز طولانی‌تر خواهد بود. نکته قابل توجه این است که خروج اخیر بیت کوین از محدوده معاملات، پس از طولانی‌ترین دوره تثبیت آن تا به امروز رخ داده است.

این خروج از محدوده معاملات، پایان یک دوره پنج ساله اصلاح قیمت بیت کوین در برابر عرضه پول M1 را نشان می‌دهد. این تحلیل‌گر تاکید می‌کند: «برای اولین بار از سال ۲۰۱۷، بیت کوین [در برابر M1] دوباره دارای تحرک (impulsive) شده است. ما هرگز شاهد خروج بیت کوین از محدوده معاملات به این شکل نبوده‌ایم.»

تحلیل TechDev نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در آستانه یک حرکت بزرگ قرار دارد و می‌تواند به شدت افزایش یابد. محدوده معاملات محدود و خروج اخیر از آن در برابر عرضه پول M1، نشانه‌هایی از یک روند صعودی قابل توجه هستند. این حرکت مورد انتظار می‌تواند نشان‌دهنده‌ی فاز جدیدی در چرخه بازار بیت کوین با سودهای کلان باشد.

نگاه جامعه ارزهای دیجیتال به این پیش‌بینی قیمت بیت کوین

جامعه ارزهای دیجیتال به دلیل سابقه درخشان TechDev در پیش‌بینی‌های دقیق قیمت بیت کوین، تحلیل‌های او را به دقت دنبال می‌کند. آخرین تحلیل او، توجه و گمانه‌زنی‌های قابل توجهی را در مورد حرکت بعدی بیت کوین برانگیخته است. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با احتیاطی خوش‌بینانه، منتظر خروج احتمالی بیت کوین از محدوده معاملات هستند و احساس کلی بازار محتاطانه مثبت است.

پیش‌بینی TechDev مبنی بر جهش تاریخی قریب الوقوع قیمت بیت کوین، بر پتانسیل افزایش‌های ناگهانی و قابل توجه قیمت تأکید می‌کند. محدوده معاملات محدود و فشرده، همچنین خروج اخیر از آن در برابر عرضه پول M1، احتمال یک روند صعودی قابل توجه را تقویت می‌کند. با نگاهی دقیق از سوی جامعه ارز دیجیتال، حرکت بعدی قیمت بیت کوین می‌تواند زمینه‌ساز دوره‌ای جدید از فعالیت بازار شود که یادآور بازارهای صعودی گذشته است.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.