فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۵۲۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

دفاع تمام قد خالق اتریوم از میم‌کوین‌ها / از نظر ویتالیک بوترین نقاط مثبت کدام‌اند؟

دفاع تمام قد خالق اتریوم از میم‌کوین‌ها / از نظر ویتالیک بوترین نقاط مثبت کدام‌اند؟

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، استدلال می‌کند که میم کوین ها فراتر از مواردی برای سرمایه‌گذاری پر ریسک، کاربردهای عملی دارند و در این خصوص به 6 مورد اشاره می‌کند که میم کوین ها می‌توانند بر زندگی روزمره تأثیر مثبت بگذارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، با بیان جزئیات 6 کاربرد عملی که می‌تواند میم کوین ها را در زندگی روزمره دخیل کند، از میم کوین ها دفاع کرده است. به‌رغم شک و تردید جامعه ارز های دیجیتال در X (توئیتر سابق)، بوترین معتقد است که میم کوین‌ ها می‌توانند سهم مثبتی فراتر از سرگرمی و سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک داشته باشند.

با این حال بسیاری از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال کاربرد میم کوین‌ ها را زیر سوال می برند. منتقد برجسته با نام 0xDesigner استدلال می‌کند که آنها تأثیر قابل توجهی بر زندگی روزمره ندارند و نباید در مباحث حرفه‌ای دنیای رمزنگاری جایی داشته باشند. او اظهار داشت: «چرا بر سر میم کوین‌ ها همچنان بحث می‌کنید؟ آنها در زندگی روزمره تاثیر مثبتی ندارند.»

متیو گولد، بنیانگذار Unstoppable Domains، میم کوین ها را با عرضه اولیه سکه (ICO) مقایسه کرده و چالش‌های نظارتی را برجسته می‌کند. گولد معتقد است در حالی که میم کوین ها می‌توانند کاربردی باشند، "مسائل نظارتی همچنان یک مانع مهم باقی می‌ماند."

6 دلیل ارزشمندی میم کوین ها از نظر خالق اتریوم

1- شهرت/هویت: میم‌کوین‌ها می‌توانند برای تأیید هویت یا اعتبار افراد در جوامع آنلاین مورد استفاده قرار گیرند. به‌عنوان مثال، داشتن مقداری از یک میم‌کوین خاص می‌تواند نشان‌دهنده عضویت در یک گروه یا انجمن باشد.

2- پرداخت‌های فرامرزی:  به دلیل ارزش پایین و سهولت انتقال، میم‌ کوین‌ ها می‌توانند برای تسهیل تراکنش‌های کوچک و غیررسمی فرامرزی مفید باشند. برای ارسال چند دلار به دوستتان در کشوری دیگر، استفاده از یک میم‌کوین می‌تواند ارزان‌تر و سریع‌تر از روش‌های سنتی باشد.

3- پلتفرم‌های اجتماعی غیرمتمرکز:  میم‌ کوین‌ ها می‌توانند مشابه با سیستم پاداش، به سازندگان محتوا در پلتفرم‌های اجتماعی غیرمتمرکز پاداش دهند و تعامل کاربران را تشویق کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از میم‌ کوین‌ ها از افراد خلاق حمایت کرده و به تولید محتوای باکیفیت کمک کنند.

4- ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی:  ممکن است برخی از میم‌کوین‌ها ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی را ارائه دهند که به کاربران امکان انجام تراکنش‌های ناشناس را می‌دهد. این امر می‌تواند برای افرادی که به دنبال حفظ حریم خصوصی تراکنش‌های مالی خود هستند، جذاب باشد.

5- برنامه‌های سازمانی:  میم‌کوین‌ها می‌توانند در راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم مانند zk-validiums برای پروژه‌های خاص یا آزمایشی ادغام شوند. این امر می‌تواند امکان ایجاد برنامه‌های کاربردی جدید و نوآورانه‌ای را فراهم کند که از مزایای سرعت و هزینه پایین تراکنش‌های میم‌کوین بهره می‌برند.

6- رأی‌گیری شفاف: میم‌ کوین‌ ها می‌توانند امکان رأی‌گیری شفاف را در خصوص موضوعات گوناگون فراهم کنند.

میم کوین ها؛ خالق اتریوم و منتقدان

بوترین از روند استفاده از میم کوین ها صرفاً برای کسب سود به شکل شوداگرانه انتقاد کرد و «مالی‌سازی را به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به هدف» ترجیح داد.

خالق اتریوم در ماه مارس، با معرفی میم‌ کوین‌ ها به عنوان ابزار تأمین مالی پروژه‌های عمومی و حمایت از امور خیریه، بر منافع اجتماعی آن‌ها تأکید کرد. دیدگاه بوتِرین نشان می‌دهد که در صورت استفاده هوشمندانه، میم‌ کوین‌ ها می‌توانند سهم ویژه‌ای در امور مثبت روزانه داشته باشند.

حمایت بوترین، پتانسیل میم‌ کوین‌ ها را فراتر از معاملات پر ریسک برجسته می‌کند. او با ذکر کاربردهایی مانند هویت غیرمتمرکز و پاداش محتوا، این دیدگاه را به چالش می‌کشد که میم‌ کوین‌ ها فاقد کاربرد درست و مثبت در دنیای واقعی هستند. در حالی که منتقدان نیز نگرانی‌های درستی را مطرح می‌کنند، بوتِرین معتقد است که میم‌کوین‌ها می‌توانند سهم ارزشمندی در جامعه داشته باشند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.