فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۴۳۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

چرا قیمت بیت کوین (BTC) به‌شدت کاهش یافت؟

چرا قیمت بیت کوین (BTC) به‌شدت کاهش یافت؟

قیمت بیت کوین از دیشب به‌شدت کاهش یافته است. اما دلیل احتمالی کاهش چه بود؟ در این گزارش به دلایل احتمالی می‌پردازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار ارزهای دیجیتال دوباره روز خود را با یک تصویر قرمز آغاز کرد. قیمت بیت کوین دیشب افزایش یافت و از 67 هزار دلار نیز گذشت. با این حال، فعالان این بازار امروز صبح با غافلگیری از خواب بیدار شدند.

قیمت بیت کوین در 12 ساعت گذشته بیش از 2.5 درصد کاهش یافته و به 64 هزار دلار در پایین‌ترین سطح خود سقوط کرده است. بیت کوین در زمان نگارش این گزارش، 65652 دلار معامله می‌شود.

BTCUSDT_2024-06-18_11-39-21-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

دلیل کاهش قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت‌ها به دلیل صحبت‌های سخت‌گیرانه‌ رئیس فدرال رزرو آمریکا، Jerome Powell، پس از ثابت نگه داشتن نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در هفته گذشته پایین آمدند. همچنین، انتشار نمودار نقطه‌چین که پیش‌بینی می‌کند کاهش نرخ بهره تنها ۲۵ واحد پایه در سال ۲۰۲۴ باشد، بر این کاهش تاثیر گذاشته است. علاوه بر این، یکی از اعضای فدرال رزرو، هارکر، دیروز در بیانیه خود اعلام کرد فقط یک کاهش نرخ بهره را در سال جاری پیش‌بینی می‌کند. هارکر همچنین گفت یکی از سناریوهای احتمالی، کاهش نیافتن نرخ بهره در سال جاری است.

از سمت لیکوئیدیتی (liquidation) شاهد اوضاع ناخوشایندی هستیم. در ۱۲ ساعت گذشته، مبلغ باورنکردنی ۲۴۵ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکویید شده است. از این مقدار، ۲۲۵ میلیون دلار مربوط به معاملات خرید (long positions) بوده است.

حالا نگاهی به ارزهای دیجیتال که بیشترین لیکویید شدن را در ۱۲ ساعت گذشته تجربه کرده‌اند بیندازیم. اتریوم با ۴۹ میلیون دلار در صدر این لیست قرار دارد و بیت‌ کوین با ۳۷ میلیون دلار در رتبه دوم جای گرفته است.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.