فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۳۱۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

خون به پا شد / قیمت بیت کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد

خون به پا شد / قیمت بیت کوین به زیر 53 هزار دلار سقوط کرد

تحرکات شدید قیمت بیت کوین، هیجان زیادی به بازارها وارد می‌کند. سقوط اخیر قیمت بیت کوین به زیر 53 هزار دلار، مهر تاییدی بر این اصل نانوشته بود. همزمان با این سقوط قیمت معامله‌گران بسیاری دست به فروش دارایی‌های خود زدند. حال تحلیلگران در حال موشکافی و شناسایی رفتار قیمت بیت کوین هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

در تاریخ ۵ آگوست، بازار ارزهای دیجیتال با کاهش شدیدی مواجه شد که قیمت بیت‌کوین به ۵۲,۵۰۰ دلار رسید. این سقوط دراماتیک شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت این ارز پیشرو از ۵۸ هزار و ۳۵۰ دلار در کمتر از دو ساعت بود. در نتیجه، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در پوزیشن‌های اهرم‌دار بلند مدت لیکوئید شد که نشان‌دهنده یک رویداد مهم در چشم‌انداز معاملات ارزهای دیجیتال است.

سقوط قیمت بیت کوین به زیر 53 هزار دلار

در زمان سقوط، بیت‌کوین (BTC) کمی بهبود یافت و بر اساس داده‌های TradingView با قیمت ۵۴ هزار و ۳۸۴ دلار معامله می‌شد. آخرین باری که بیت‌کوین زیر ۵۳ هزار دلار معامله شد در تاریخ ۲۶ فوریه بود که پس از آن، قیمت به دنبال تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین نقطه‌ای در ایالات متحده، رشد کرد. این سقوط نه‌تنها ارزش بیت‌کوین را کاهش داد بلکه بر سایر ارزهای دیجیتال بزرگ نیز تاثیر گسترده‌ای گذاشت.

وقتی در بازار خون به پا شد

تاثیر این سقوط به حدی بالا بود که در دیگر ارزهای دیجیتال هم شاهد تلاطم‌ها و ناآرامی‌هایی بودم.به عنوان مثال، اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، نیز با کاهش قابل توجهی مواجه شد. قیمت آن ۱۸ درصد کاهش یافت و از ۲۶۹۵ دلار به ۲۱۱۸ دلار رسید. با وجود این افت شدید، اتریوم کمی بهبود یافت و در زمان انتشار با قیمت ۲۳۵۸ دلار معامله می‌شد. این کاهش قابل توجه نوسانات ذاتی بازار ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. امروزه بیت کوین و قیمت بیت کوین به حدی در سایر بازارها تاثیرگذارند که برای بحث ریشه‌یابی آن، باید تحلیل بسیاری کرد. 

تحلیلگران بسیاری سعی دارند با رفتارشناسی قیمت بیت کوین، تاثیر آن را بر سایر بازارها شناسایی کنند. بازاری که بسیار پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی‌ است و ورود به آن سواد و آگاهی بالایی می‌طلبد. یکی از تحلیلگران به نام گیلبرت اظهار کرده است که بازار ارزهای دیجیتال اغلب به عنوان شاخص پیشرو احساسات، یا شاخص آینده‌نگر عمل می‌کند.

بازار گاوی هنوز به پایان نرسیده است

او اشاره می‌کند هنگامی که بازار دچار نوعی هراس عمومی می‌شود، ارزهای دیجیتال معمولاً اولین دارایی‌هایی هستند که فروخته می‌شوند. با این حال، گیلبرت به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند دیدگاه گسترده‌تری داشته باشند، زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران این کاهش قیمت را به چشم فرصتی برای خرید می‌بینند. او می‌افزاید کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می‌تواند برای ارزهای دیجیتال بسیار مثبت باشد.

با وجود این افت شدید، گیلبرت نسبت به آینده بازار ارزهای دیجیتال خوش‌بین است. او این سقوط اخیر را به یک ضربه کوچک تشبیه می‌کند و نه یک ضربه سنگین و پیشنهاد می‌کند بازار گاوی فعلی هنوز تا رسیدن به پایان خود جا دارد.

لیکوئید شدن بیش از 740 میلیون دلار

این حرکت نزولی شدید منجر به لیکوئید شدن بیش از ۷۴۰ میلیون دلار در پوزیشن‌های اهرام‌دار در بازار ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت شد. از این مقدار، بیش از ۶۴۴ میلیون دلار در پوزیشن‌های اهرام‌دار بلندمدت بود. معامله‌گران اتر به طور خاص آسیب دیده بودند، به طوری که بیش از ۲۵۶ میلیون دلار در پوزیشن‌های بلند اتر لیکوئید شد. معامله‌گران بیت‌ کوین نیز خسارات قابل توجهی دیدند، به طوری که ۲۳۱ میلیون دلار در پوزیشن‌های بلند بیت‌کوین به طور اجباری بسته شد.

افت قیمت ارزهای دیجیتال با فروش قابل توجه در بازار سهام ژاپن همزمان شد. شاخص نیکی ۲۲۵ در ساعات اولیه معاملات در ۵ آگوسن ۷.۱ درصد کاهش یافت. این اتفاق تا حدی به دلیل تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره رخ داد که بدترین روز برای سهام بانک‌های ژاپنی از سال ۲۰۰۸ را رقم زد.

این سقوط ناگهانی همچنین منجر به کاهش عظیم در کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال شد، به طوری که در سه روز گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد دلار از بین رفت. این بزرگ‌ترین کاهش ارزش بازار طی ۷۲ ساعت در بیش از یک سال بود.

جزئیات یک طوفان کامل

چندین عامل برای ناآرامی‌های اخیر بازار ذکر شده‌ است. این عوامل عبارت‌اند از: داده‌های ضعیف شغلی در ایالات متحده، رشد کند در میان شرکت‌های پیشرو فناوری در بازار سهام و نگرانی‌ها درباره فروش عمده از سوی شرکت معاملاتی ارزهای دیجیتال Jump Crypto. این عناصر با هم ترکیب شدند و یک طوفان کامل به پا کردند که منجر به خسارات زیادی برای معامله‌گران اهرام‌دار و کاهش شدید ارزش کل بازار شد.

سقوط اخیر بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار و لیکوئید شدن ۶۰۰ میلیون دلار در پوزیشن‌های اهرام‌دار، نوسانات و خطرات ذاتی در بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. در حالی که تاثیر فوری شدید بوده است، تحلیلگرانی مانند جاش گیلبرت نسبت به چشم‌انداز بلندمدت دارایی‌های دیجیتال خوش‌بین هستند. با ادامه تحولات بازار، سرمایه‌گذاران باید این نوسانات شدید را مدیریت و تعادلی بین خطر و فرصت‌های بالقوه برقرار کنند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.