فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۴۱۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

به چه دلیلی قیمت بیت کوین به زیر سطح ۵۸ هزار دلار بازگشت؟

به چه دلیلی قیمت بیت کوین به  زیر سطح 58 هزار دلار بازگشت؟

بازار مشتقات ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک کل، شاهد لیکوییدهای فراوانی در نتیجه نوسانات قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در روز گذشته بوده است.

به گزارش تجارت نیوز،

داده‌های درون زنجیره‌ای دلایل متعددی را جهت کاهش قیمت بیت کوین نشان می‌دهند که در این گزارش به آن‌ها پرداخته شده است.

مقدار زیادی تتر از صرافی‌ها برداشت شده است

بر اساس داده‌های پلتفرم اطلاعاتی بازار (IntoTheBlock) صرافی‌های متمرکز اخیراً شاهد خروج Tether (USDT) به ارزش بیش از یک میلیارد دلار بوده‌اند.

سرمایه‌گذاران معمولاً زمانی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال خود را در آینده نزدیک معامله کنند، در صرافی‌ها نگه می‌دارند؛ بنابراین اقدام برای برداشت توکن‌های خود به طور بالقوه به این معنی است که آنها علاقه‌مند به نگه‌داری دارایی در درازمدت هستند.

برای دارایی‌هایی با قیمت‌های بدون ثبات مانند بیت کوین، جریان خروجی مبادلات به طور طبیعی می تواند نشانه‌ای صعودی باشد؛ اما در زمینه موضوع فعلی، دارایی در حال برداشت یک استیبل کوین است، بنابراین مفهوم آن برای بازار کمی متفاوت ارزیابی می‌شود.

به طور کلی، سرمایه‌گذاران زمانی که می‌خواهند از نوسانات مرتبط با ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین فرار کنند، سرمایه خود را به شکل توکن‌هایی مانند تتر ذخیره می‌کنند. هنگامی که معامله‌گران دارایی‌هایی مانند بیت کوین را با استفاده از استیبل کوین خود خریداری می کنند، طبیعتاً قیمت بیت کوین به دلیل افزایش تقاضا رشد می‌کند. به این ترتیب، جریان‌های ورودی استیبل کوین‌ها می‌تواند نشانه صعودی بازار باشد. اما در مقابل، خارج کردن USDT و دیگر استیبل کوین‌ها به سمت کیف پول‌های شخصی، می‌تواند نشانه‌ای نزولی برای بازار باشد؛ زیرا نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران میلی به سرمایه گذاری در رمزارزها ندارند. بنابراین ممکن است آخرین برداشت های تتر، دلیل کاهش قیمت بیت کوین باشد. این مبادلات خروجی USDT حتی می‌تواند نمایانگر فروش‌های تازه بیت کوین باشد.

کاهش قیمت بیت کوین حجم لیکوییدی‌ها را افزایش داد

در برخی اخبار دیگر، بازار مشتقات ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک کل، شاهد لیکوییدهای فراوانی در نتیجه نوسانات قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در روز گذشته بوده است. در زیر جدولی از CoinGlass آمده است که لیکویید‌هایی را که در آخرین مرحله بازار رمزارزها رخ داده است را خلاصه می‌کند.

table

همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، حدود 146 میلیون دلار لیکوییدهای ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته اتفاق افتاده است که 120 میلیون دلار تنها از قراردادهای لانگ حاصل شده است که بیش از 80 درصد از کل را نشان می‌دهد.

آخرین وضعیت قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این گزارش قیمت بیت کوین برابر است با 57,540 دلار، که کاهش بیش از 4 درصدی را طی 48 ساعت گذشته نشان می‌دهد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.