فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۸۱۶

بیت کوین سقف ۷۳ هزار دلاری را میزند؟

بیت کوین سقف 73 هزار دلاری را میزند؟

نمودار سه خط شکست نشان می‌دهد، شکست از این کانال نزولی بلندمدت، در روز دوشنبه رخ داده و روند صعودی گسترده‌تری که از کف‌های نزدیک به ۳۰,۰۰۰ دلار در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده، دوباره از سر گرفته شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت بیت کوین با بیش از ۵٪ رشد به ۶۶,۰۰۰ دلار رسیده و به نظر می‌رسد نمودار سه خط شکست (Three-Line Break Chart)، نشانه‌هایی از یک دیدگاه صعودی و احتمال حرکت به سمت سقف‌های تاریخی را نشان می‌دهد.

به گزارش میهن بلاکچین، این در حالی است که نمودار شمعی (کندل استیک) روزانه همچنان وضعیت خنثی را نشان می‌دهد و قیمت‌ها در یک کانال اصلاحی هفت‌ماهه قفل شده‌اند. باید دید کدام یک از این تحلیل‌ها می‌تواند روند آتی را به درستی نشان دهد.

بیت کوین در آستانه ثبت سقف‌های تاریخی جدید

معامله‌گرانی که به نمودار شمعی بیت کوین (BTC) در تایم فریم روزانه خیره شده‌اند ممکن است دچار کلافگی شوند، زیرا با وجود رشد روز دوشنبه، قیمت‌ همچنان در یک کانال بی‌جهت و طولانی قفل است.

با این حال، یک نمودار دیگری به نام «نمودار سه خط شکست» که کمتر دنبال می‌شود، اکنون نشانه‌هایی از دیدگاه صعودی را نشان می‌دهد که احتمال حرکت به سمت سقف تاریخی را تقویت می‌کند.

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار، بیش از ۵٪ افزایش یافته و از ۶۶,۰۰۰ دلار نیز عبور کرده و بزرگ‌ترین افزایش یک‌ روزه خود از ۲ شهریور (۲۳ آگوست) را ثبت کرده است.

با این حال، نمودار شمعی دیدگاه خنثی را نشان می‌دهد، زیرا بیت کوین همچنان در یک کانال اصلاحی هفت‌ماهه گیر کرده است. این کانال با خطوط روندی که قله‌های ثبت شده در ماه‌های مارس و ژوئن و کف‌های ثبت شده در ماه‌های می و جولای را متصل می‌کند، شناسایی می‌شود.

اما نمودار سه خط شکست نشان می‌دهد شکست از این کانال نزولی بلندمدت در روز دوشنبه رخ داده و روند صعودی گسترده‌تری که از کف‌های نزدیک به ۳۰,۰۰۰ دلار در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده، دوباره از سر گرفته شده است. پیروزی گاوها می‌تواند به سقف‌های تاریخی بالای ۷۳,۰۰۰ دلار منجر شود.

نمودار سه خط شکست ممکن است شبیه به نمودار شمعی باشد، اما بر حرکات قیمت و تغییرات روند تمرکز دارد و در عین حال زمان را نادیده می‌گیرد. این نمودار به معامله‌گران کمک می‌کند تا حرکات نامنظم قیمت و نویزها را فیلتر کرده و روند جاری و تغییرات احتمالی آن را ارزیابی کنند. استیو نیسون (Steve Nison)، تکنسین بازار در کتاب خود با نام «فراتر از کندل‌ استیک‌ها (Beyond Candlesticks)» بیان کرده است: یک معامله‌گر ژاپنی نمودار سه خط شکست را به‌عنوان نوعی ظریف‌تر از نمودارهای نقطه و خط توصیف کرد که در آن تغییر روند‌ها توسط بازار تعیین می‌شوند و نه توسط قوانین دلخواه؛ این یعنی ما می‌توانیم آن را نسبت به قدرت و پویایی بازار تنظیم کنیم.

این نوع نمودار شامل بلاک‌های عمودی به نام خطوط (Line) یا میله‌ها (Bar) به رنگ سبز و قرمز است. تغییر روند صعودی که با یک خط جدید (میله سبز) نمایش داده می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بالاتر از بالاترین نقطه از سه خط قرمز آخر حرکت کند. خط قرمز جدید (تغییر روند نزولی) زمانی به وجود می‌آید که قیمت پایین‌تر از پایین‌ترین نقطه سه خط سبز قبلی حرکت کند.

ادامه صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بالاتر از خط سبز قبلی حرکت کند که تأییدکننده ادامه روند صعودی از پیش تعیین‌شده است. این دقیقاً همان چیزی است که در روز دوشنبه با میله سبز که از خط روند سقف‌های مارس و آوریل عبور کرد، اتفاق افتاد.

منبع : میهن بلاکچین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.