خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۹۷۳۰

بهبود وضعیت کسب‌و‌کار با ایجاد دولت الکترونیک

بهبود وضعیت کسب‌و‌کار با ایجاد دولت الکترونیک

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بهبود وضعیت کسب‌و‌کار بدون ایجاد دولت الکترونیک ممکن نیست و دولت تدبیر‌و‌امید بر این موضوع تاکید دارد.

حسین میرشجاعیان با بیان اینکه این امکان در راستای تسهیل در ارائه خدمات به فعالان اقتصادی در تبریز راه‌اندازی شد گفت: آذربایجان شرقی همیشه پیشگام در امور توسعه به خصوص امور اقتصادی در کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در آغاز کار دولت یازدهم شرایط کشور برای توسعه محیط کسب‌و‌کار مناسب نبود و قبل از دولت تدبیر‌و‌امید تحریم‌های بین‌المللی صادرات را تحت تأثیر قرار داده بود و تورم تا حدود ۴۰ درصد و رکود نیز به منهای ۷.۷ درصد رسیده بود.

میرشجاعیان اظهار کرد: مجموعه شرایط رکود تورمی شدید در کشور حاکم بود و دولت یازدهم میراث دار این شرایط بود و تغییر روند متغیرهای اقتصادی در این شرایط سخت بود.

وی افزود: یکی از سیاست‌های دولت تدبیرو امید بهبود محیط کسب و کار و کاهش هزینه‌های تولید بود که در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نظام مجوز دهی که یکی از حوزه‌های محیط کسب و کار است در دولت تدبیر‌و‌امید مورد توجه قرار گرفت و برخی مصوبات قانونی از طریق مجلس شورای اسلامی اصلاح شد.

وی با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم اطلاعات مربوط به بدهی‌های دولت مبهم و در واقع اطلاعاتی در دسترس نبود افزود: با اقداماتی که انجام گرفت اکنون اطلاعات در مورد بدهی‌های دولت در دست است و برنامه ریزی و پیش‌بینی در خصوص وضعیت بدهی‌ها انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: در شروع دولت یازدهم هیچ اطلاعاتی در مورد مجوزها وجود نداشت که با ایجاد سامانه ایران مجوز، تمامی مجوزهای صادره توسط دستگاه‌ها در آن ثبت شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ مجوز در کل کشور صادر شده بود که در بررسی‌های انجام گرفته ۵۰۰ مجوز حذف شد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز ملی پایش محیط کسب و کار، گفت: تسهیل، تسریع و شفاف‌سازی در انجام فرآیندهای منتهی به اخذ مجوزهای کسب و کار، ضمن ایجاد فضای اعتماد بین حاکمیت و صاحبان سرمایه، موجب تحقق اهداف دولت کارآفرین، افزایش سرمایه‌های در گردش و خروج از رکودهای اقتصادی می‌شود.

میرشجاعیان از جمله اهداف راه‌اندازی سامانه دادور را پیاده سازی سیستمی یکپارچه به منظور دریافت، پیگیری و پاسخگویی به شکایات از صادر‌کنندگان مجوز، آسیب شناسی گلوگاه‌های نارضایتی ارباب‌رجوع در فرآیند صدور مجوز، استقرار سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری به منظور اصلاح کارشناسی فرآیندهای صدور مجوز و شناسایی مجوزهای دارای امضای طلایی و متخلفان برشمرد.

منبع: بانک امروز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.