کد مطلب: ۲۰۸۴۰۹

انجام پژوهش حمل‌ونقل ترکیبی دریایی-ریلی در مرکز مطالعات بنادر

انجام پژوهش حمل‌ونقل ترکیبی دریایی-ریلی در مرکز مطالعات بنادر

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات سازمان بنادر و دریانوردی از انجام پژوهشی در این مرکز با هدف امکان‌سنجی توسعه حمل‌ونقل ترکیبی دریایی ـ ریل پایه خبر داد.

علی مرادی در نشست خبری درباره فعالیت‌های مرکز بررسی‌ها و مطالعات استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این مرکز فعالیت‌های مطالعاتی سازمان را برعهده دارد که هدف از انجام این تحقیقات، بهینه‌سازی روند امور فعالیت‌های دریایی و بندری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه پروژه‌های مطالعاتی این مرکز برای برآورده کردن نیازهای مطالعاتی سازمان بنادر است، افزود: پس از آنکه سازمان بنادر پروژه‌های تحقیقاتی را به این مرکز سفارش داد، ما نیز از طریق افراد دانشگاهی و شرکت‌های تحقیقاتی این پروژه‌ها را به یک فرصت مطالعاتی تبدیل کرده و سفارش انجام آنها را به این مراکز ارائه می‌دهیم.

رئیس مرکز بررسی‌ها و مطالعات استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی یکی دیگر از اقدامات این مرکز را اشاعه و انتشار فرهنگ دریایی عنوان و اظهارکرد: از جمله این اقدامات همکاری با وزارت آموزش و پرورش درخصوص انتشار کتب درسی پایه‌های مختلف در ۵۵ کتاب با محوریت معرفی فعالیت‌های دریایی و بندری است، همچنین فیلم‌های آموزشی در ۲۵ محور و ۲۰۰ دقیقه است که برای دانش آموزان به نمایش درمی‌آید.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از مهمترین اقدامات این مرکز را انتشار کتاب اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی با همکاری دانشگاه تهران دانست و گفت: پروژه تالیف این کتاب در سال ۹۴ آغاز شد و امسال در جشنواره فارابی و نیز جشنواره انتخاب کتاب سال به عنوان کتاب برگزیده معرفی شد. در این کتاب ۵ هزار سال تمدن دریایی ایران معرفی شده است.

مرادی با اشاره به حمایت مرکز مطالعات سازمان بنادر از پایان‌نامه‌های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکترا، گفت: این مرکز ساماندهی بنادر تجاری کوچک کشور را نیز در دست مطالعه دارد.

وی افزود: درحال حاضر یکی از مشکلاتی که سازمان بنادر دارد این است که معلوم نیست کاربرد بنادر تجاری کوچک چیست و متولی آنها چه دستگاه و یا فردی خواهد بود، به همین دلیل ما در این مرکز طرح مطالعاتی در این زمینه تهیه کرده‌ایم و با همکاری یکی از دانشگاه‌ها، این پژوهش در حال انجام است.

مرادی یکی دیگر از پروژه‌های این مرکز را بررسی وضعیت منابع انسانی سازمان بنادر دانست و گفت: همچنین به این مرکز پیشنهاد شده تا مطالعاتی درخصوص حمل‌ونقل ترکیبی ریل پایه و افزایش سهم حمل‌ونقل از بندر به ریل انجام شود.

وی ساخت قایق خودران هیدروگرافی ربات را از دیگر تولیدات مرکز مطالعات سازمان بنادر معرفی کرد و افزود: این قایق درحال حاضر در بندر امیرآباد به صورت خودران به بررسی وضعیت محوطه بندری می‌پردازد که امکان تولید انبوه این محصول و توزیع آن در سایر بنادر نیز وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان دریانوردی، بودجه سال آینده مرکز تحقیقات سازمان بنادر را ۳۰ میلیارد تومان و بودجه سال جاری (۹۶) را در حدود ۲۴ میلیارد تومان عنوان کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.