خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۴۹۷۶

اطلاعات دقیق پروژه‌های عمرانی باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد

اطلاعات دقیق پروژه‌های عمرانی باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد

بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی لازم برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی، گفت: انتشار اطلاعات دقیق پروژه‌های عمرانی پیش‌نیاز تدوین این آیین‌نامه‌هاست.

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و تبصره ۱۹ بودجه ۹۷ گفت: سال ۹۶ جلسات متعددی با دولت و سازمان برنامه و بودجه داشتیم که خوشبختانه منجر به این پیشنهاد در لایحه دولت شد که پروژه‌های عمرانی دارای توجیه اقتصادی به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اجرا شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم اردبیل به پیش‌بینی تسهیلات بانکی در کنار بودجه عمومی برای اجرای پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: بانک‌ها موظف هستند تسهیلات را در اختیار مشارکت کنندگان در پروژه‌ها قرار دهند.

وی استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را یکی دیگر راهکارهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: در صورت مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی، صندوق توسعه ملی منابع خود را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد و تسهیلاتی در اختیار مشارکت کنندگان و سرمایه‌گذاران قرار داده خواهد شد.

بدری در ادامه اظهار داشت: دولت باید آیین نامه‌های اجرایی لازم برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی را تهیه کند.

وی اطلاعات دقیق مربوط به پروژه‌های عمرانی را پیش نیاز تهیه آیین نامه‌های اجرایی دانست و گفت: باید تمام اطلاعات دقیق، نقشه‌های اجرایی و آنالیز اقتصادی و هزینه‌ای پروژه‌ها به صورت مستند و مستدل توسط دولت و دستگاه اجرایی تهیه شود و در اختیار سرمایه گذاران و پیمانکاران بخش خصوصی قرار داده شود تا بتوانند با شفافیت اطلاعات تصمیم بگیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: شاید لازم باشد دولت برای حل مشکلات مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی لایحه ویژه‌ای به مجلس ارائه دهد و کمیسیون عمران آماده کمک به دولت در خصوص مسائل کارشناسی مربوط به این موضوع است.

وی افزود: باید ظرف یک ماه آینده اقدامات دولت را در جلسات متعدد پیگیری و رصد کنیم و در صورتی که مشکل قانونی وجود داشته باشد برای رفع آن کمک کنیم.

صدیف بدری در پایان از وجود مقاومت‌هایی در زیر مجموعه‌های دولت برای واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی خبر داد و حل مشکلات مربوط به این مسئله را توسط دولت ضروری دانست.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.