کد مطلب: ۲۴۷۹۱۷

صنایع آب‌بر از اطراف کلان‌شهرها به اراضی بندری منتقل شوند

صنایع آب‌بر از اطراف کلان‌شهرها به اراضی بندری منتقل شوند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مشکل اساسی صنعت کشور در سطح کلان این است که صنایع در پیرامون کلان‌شهرها که با معضل زیست‌محیطی و کمبود آب مواجه هستند، متمرکز شده‌اند.

محمد راستاد با اشاره به اینکه باید صنعتی شدن بنادر و نوار ساحلی کشور به عنوان یک راهبرد مهم و جدی مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند به عنوان یک ساختار، نقش محرک را در معرفی این مزیت بنادر و نوارهای ساحلی کشور ایفا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مشکل اساسی صنعت کشور در سطح کلان این است صنایع در پیرامون کلان‌شهرها که با معضل زیست محیطی و کمبود آب مواجه هستند، متمرکز شده‌‎اند و این درحالی است که در نوار ساحلی کشور پتانسیل بی‌نظیری برای ایجاد صنایع تولیدی و ارزش افزوده‌ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایجاد صنایع در پس کرانه بنادری همچون امیرآباد و امام‌خمینی (ره) موفق عمل کرده‌ایم، اظهار کرد: از سوی دیگر متاسفانه در مهم‌ترین بندر تجاری کشور یعنی بندر شهیدرجایی کم‌تر موفق بوده‌ایم.

راستاد با تاکید بر اینکه حرکت به سمت نوارهای ساحلی کشور و نه الزاما درون حصارهای بندری «هدفی مقدس» است، گفت: باید علاوه بر اراضی پس کرانه‌ای، شرایط لجستیکی را جهت استقرار صنایع تولیدی و ارزش افزوده‌ای فراهم کنیم و به دنبال عملیاتی کردن سیاست‌های تببین شده باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید ارتباط ارگانیکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی برقرار شود، عنوان کرد: نباید به دنبال ایجاد «صنایع آب‌بر» در درون و پیرامون کلان‌شهرها باشیم و ادامه این روند منجر به رخداد فجایع انسانی و زیست‌محیطی خواهد شد و در این راستا لازم است که در ایجاد صنایع آب‌بر اطراف کلان‌شهرها تجدیدنظر کرد.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.