فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۷۸۷۲۴

بازگشت ثبات به بازار تخم‌مرغ

بازگشت ثبات به بازار تخم‌مرغ

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار گفت: انتظار می‌رود تا پایان شهریور ماه سال جاری نوسان جدی در قیمت تخم‌مرغ ایجاد نشود.

سید فرزاد طلاکش ضمن اشاره به اینکه با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت شرکت‌های صنایع غذایی کاهش می‌یابد، افزود: این شرکت‌ها ۲۰ درصد از نیاز بازار را پوشش می دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین اظهار داشت: علاوه براین با گرم شدن هوا مردم تمایلی به استفاده از صبحانه گرم ندارند.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخمگذار با بیان اینکه با افزایش دما تولید تخم مرغ همچنان ادامه دارد، گفت: با وجود این نظام عرضه و تقاضا به نفع کاهش قیمت در درب مرغداری ها رقم می خورد.

وی ادامه داد: به میزانی که قیمت تخم مرغ درب مرغداری کاهش می یابد مصرف کنندگان این میزان کاهش را به دلیل نظارت نامناسب تجربه نمی‌کنند.

طلاکش افزود: سال گذشته به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی قیمت پایه تخم مرغ بالا رفت همین مساله سبب شده تولیدکنندگان داخلی توانایی رقابت با کشورهای دیگر را از دست بدهند.

وی همچنین گفت: همواره از دولت خواسته شده ۱۰ درصد از تخم مرغ تولیدی را حتی در شرایط بحرانی به صادرات اختصاص دهد باوجد این نه تنها دولت به وعده خود درباره مسئله مورد نظر عمل نکرده بلکه هیچ حمایتی هم از تولیدکنندگان برای صادرات نداشته است.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخمگذار در پایان با تاکید بر اینکه بی ثباتی در بازار ارز به سمت افزایش قیمت دلار حرکت می کند، یادآور شد: این مسئله نفع صادرات در حوزه تخم مرغ را به دنبال دارد.

منبع:‌ رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.