خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۱۱۲۳

هزار میلیارد تومان برای راه‌آهن چابهار-زاهدان هزینه شده است

هزار میلیارد تومان برای راه‌آهن چابهار-زاهدان هزینه شده است

معاون استاندار سیستان‌و‌بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: هزار میلیارد تومان برای ساخت طرح ملی راه‌آهن چابهار-زاهدان تا‌کنون هزینه شده است.

غلامرضا مجیدی اظهار داشت: ساخت طرح بزرگ عمرانی راه‌آهن چابهار- زاهدان به طول 610 کیلومتر در هشت قطعه از سال 1392 آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه براساس پیش بینی ها بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای این طرح هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: با تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان طی سه سال آینده ترانزیت کالا از بندرچابهار به شهرهای داخلی کشور رونق می‌یابد.

مجیدی افزود: چابهار یکی از بهترین نقاط ایران و جهان برای صادرات و واردات کالاست و نقش مهمی در توسعه محور شرق دارد.

فرماندار چابهار گفت: طرح راه آهن چابهار- زاهدان با بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی در بحث اشتغالزایی بیش از 2 هزار نفر از افراد بومی و محرومیت زدایی نیز نقش بسزایی داشته است.

مجیدی اظهار داشت: خط ریلی چابهار - زاهدان در انتقال محصولات پتروشیمی، حمل کالا به افغانستان و آسیای میانه و کالاهای اساسی نقش بسزایی دارد و می توان حجم بالای کالا را در زمان کم و هزینه اندک جابجا کرد.

هدف اصلی از ساخت راه آهن چابهار- زاهدان- میلک ایجاد راهگذر ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران، پیوند کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.