خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۳۰۵۶

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تاثیر جوسازی‌های دوران تحریم در فضای کسب وکار

تاثیر جوسازی‌های دوران تحریم در فضای کسب وکار

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: بخش عمده‌ای از چالش‌های فضای کسب و کار نشات گرفته از جوسازی‌های ناشی از تحریم است. دراین وضعیت باید بیش از هر چیز دیگری آرامش را به مردم القا کنیم.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی درباره گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی به تجارت‌نیوز گفت: در طول 40 سال گذشته سیستم اقتصادی کشور ما به بهره بالای بانکی معتاد شده و حالا این اعتیاد نیز در این سیستم فعلی به اوج رسیده است. بنابراین در سیستم مخرب نمی‌توان یک شبه از برخی رفتارها فاصله گرفت؛ چراکه فاصله یک باره از نحوه رفتار شبکه بانکی کشور در نهایت موجب فروپاشی نظام اقتصادی کشور می‌شود.

محمدحسین روشنک در ادامه درباره وضعیت صنعت کشور اظهارکرد: این روزها وضعیت تولید اسیر جوسازی‌های ناشی از تحریم شده است. کشور ما هنوز رسما وارد فاز تازه تحریم‌های بین المللی غرب نشده که شاهد چنین فضاهای مبهمی هستیم. چالش‌های امروز صنعت همه برگرفته از جوسازی‌های حاکم بر فضای تحریمی است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: بخش عمده‌ای از چالش‌های فضای کسب و کار نشات گرفته از سخنان بی‌پایه و اساس ترامپ است. حال در این شرایط ضروری است که بیش از هر چیز دیگری آرامش را به مردم القا کنیم.

روشنک در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا بخش‌خصوصی برنامه‌ای را برای مبارزه با تحریم‌ها در نظر دارد یا خیر، گفت: به عنوان یک فعال اقتصادی معتقدیم که در بدنه بخش‌خصوصی هم مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد، در چنین شرایطی باید بیشتر به موضوعات زیرساختی توجه کنیم. باید تلاش کنیم مشکلات را خودمان برطرف کنیم نه اینکه دولت را وادار به تنظیم و ارائه برخی برنامه‌ها کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.