کد مطلب: ۳۰۷۳۶۷

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی:

ماجرای قاچاق مرغ زنده به کشورهای همسایه چیست؟

ماجرای قاچاق مرغ زنده به کشورهای همسایه چیست؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی می‌گوید: مرغداران در قاچاق مرغ زنده به کشورهای همسایه نقشی ندارند. قیمت تمام شده پرورش مرغ در بازار ایران بسیار پایین است. بنابراین قاچاق این محصول می‌تواند برای سودجویان سودده باشد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، اخیرا برخی رسانه‌ها مدعی شدند که عده‌ای از مرغداران در نبود نظارت کافی اقدام به قاچاق تولیدات خود به کشورهای همسایه می‌کنند. برخی فعالان بازار مرغ معتقدند: افزایش نرخ دلار طی ماه‌های اخیر مهم‌ترین عامل عدم عرضه مرغ به بازار داخلی و قاچاق آن عنوان می‌شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که آیا مرغ زنده به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنین اخباری شایعه‌ای بیش نیست. چرا که دولت صادرات مرغ زنده را به کشورهای همسایه ممنوع کرد. حتما این اقدامات به طور جزئی از سوی برخی افراد انجام می‌شود که البته این موضوع ارتباطی به مرغداران هم ندارد. برای جلوگیری از این اقدامات مسئولان امنیتی مرزها باید مانع انجام آن شوند.

عطا الله حسن‌زاده می‌افزاید: درباره این نوع اقدامات ناشایست سریعا پای مرغداران را به میان می‌کشند. درحالی‌که مرغداران در عرضه مرغ به بازار دخیل نیستند چه برسد به اینکه آنها بخواهند در قاچاق آن نقشی داشته باشند. برای صادرات پای مرغ نشست‌های متعددی را با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کردیم، اما در نهایت این موضوع از سوی مقامات دولتی هم رد شد. البته بعید می‌دانیم مرغ به شکل پیله‌وری به آن‌ سوی مرزها قاچاق شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قاچاق مرغ زنده قابل توجیه است یا خیر؟ پاسخ می‌دهد: قیمت تمام شده مرغ در بازار ایران بسیار پایین است. بنابراین قاچاق این محصول می‌تواند برای سودجویان سوده باشد؛ چرا که با توجه به ارایه ارز دولتی به مرغداران صادرات این محصول می‌تواند ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی درباره قیمت مرغ می‌گوید: در حال حاضر قیمت مرغ گرم شش هزار 700 تومان است اما قیمت تمام شده این کالای مصرفی به شش هزار و 500 تومان می‌رسد. معتقدیم با افزایش قیمت خوراک مرغ باید قیمت مرغ کشته در بازار آزاد به 9 هزار تومان برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.