خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۳۴۴۶

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

افزایش مزد کارگران ساختمانی از تورم جا ماند

افزایش مزد کارگران ساختمانی از تورم جا ماند

اختلاف بین نرخ تورم و افزایش دستمزد کارگران ساختمانی روز به روز بیشتر می‌شود. یک کارگر ساده ساختمانی در مقایسه با نرخ تورم 24.2 درصدی مرداد ماه امسال 10.6 درصد افزایش دستمزد داشته و متحمل بیش از 13 درصد تورم بدون افزایش دستمزد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، گزارش منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد دستمزد کارگران ساختمانی متناسب با تورم کشور افزایش نمی‌یابد.

دستمزد کارگران ساختمانی شامل مزد بنای سفت کار، کارگر ساده ساختمانی، اجرت نقاش، اجرت آسفالت کار بام، اجرت مقنی، اجرت سيمان کار، اجرت کاشی‌کار، اجرت گچ ‌کار، اجرت لوله‌کش و اجرت برق کار است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در مرداد ماه سال جاری شاخص دستمزد كارگران ساختمانی به عدد 2/123 واحد رسیده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 5/15 درصد افزايش داشته است؛ این در حالی است که نرخ تورم در این ماه بیش از 24 درصدی بوده است.

همچنین در این ماه شاخص‌های دستمزد بنا و كارگر ساده ساختمانی به ترتيب به اعداد 5/116 و 8/115 رسیده که نسبت به مرداد ماه سال 1396 به ترتیب 10.3 درصد و 10.6 درصد افزايش داشته است.

با استناد به این گزارش بانک مرکزی می‌توان گفت دستمزد کارگران ساختمانی در مرداد ماه امسال متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا نکرده، به طوری که یک کارگر ساده ساختمانی در مقایسه با نرخ تورم 24.2 درصدی مرداد ماه 10.6 درصد افزایش دستمزد داشته و متحمل بیش از 13 درصد تورم بدون افزایش دستمزد شده است.

بررسی روند پنج ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد اختلاف بین نرخ تورم و افزایش دستمزد کارگران ساختمانی در حال بیشتر شدن است.

اختلاف بین نرخ تورم و افزایش دستمزد کارگران ساختمانی که در فروردین ماه سال جاری زیر صفر درصد بود در مرداد ماه امسال به بیش از 8.7 درصد رسید.

24.2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.