کد مطلب: ۳۸۷۸۲۵

گفتگوی تجارت‌نیوز با عضو کمیسیون صنایع مجلس:

واکنش مجلس به کم‌ فروشی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت

واکنش مجلس به کم‌ فروشی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس گفت: برخی مواقع مشاهده شده که شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت برای کسب سود بیشتر اقدام به کم‌فروشی یا گران‌فروشی کرده‌اند، به همین جهت ضرورت دارد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت و کنترل بیشتری داشته باشد و حمایت از مصرف‌کنندگان در اولویت اصلی فعالیت‌ و برنامه‌های این سازمان قرار گیرد.

به ‌گزارش تجارت‌نیو ز، چند روز پیش سرعت اینترنت در ایران چندین بار دچار اختلال شد تا جایی که اعتراضات مردمی از طریق توئیتر به گوش وزیر ارتباطات رسید و وزیر هم در پاسخ به اعتراضات مردمی شرکت ارتباطات زیر ساخت را جریمه کرد!

پنجشنبه شب آذری جهرمی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «پس از خروج از چین، دقایقی قبل در هواپیما به توئیتر متصل شدم. شکایت‌هایی از کیفیت اینترنت خواندم. از معاونم در رگولاتوری خواستم افت کیفیت را بررسی و به مردم گزارش دهد. شرکت زیرساخت بابت دو قطعی ۱۰ روز اخیر، باید به ‌شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت جریمه بدهد، آنها هم به مردم! کیفیت سرویس هم از حق‌الناس است.»

رمضانعلی سبحانی‌فر، رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص کیفیت پایین اینترنت علی رغم هزینه‌های بالای بسته‌های اینترنتی و توبیخ شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: کمیسیون تنظیم مقررات وظیفه سیاستگذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از وظایف این کمیسیون تعیین سیاست نرخ‌گذاری و تصویب تعرفه و نرخ ارائه خدمات در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تصویب جداول و نرخ‌های کلیه خدمات ارتباطی است، بنابراین تعرفه بسته‌های اینترنتی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات تعیین می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اما آنچه که در حال حاضر اهمیت دارد این است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در رابطه با اینکه ‌شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت کم فروشی یا گران فروشی نکنند باید نظارت و کنترل بیشتری داشته باشد.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس گفت: برخی مواقع مشاهده شده که شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت برای کسب سود بیشتر اقدام به کم‌فروشی یا گران‌فروشی کرده‌اند و به همین جهت ضرورت دارد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت و کنترل بیشتری داشته باشد و حمایت از مصرف‌کنندگان در اولویت اصلی فعالیت‌ و برنامه‌های این سازمان قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.